În luna martie a acestui an, Corneliu Bontaș, consilier județean Neamț, a luat legătura cu reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Neamț, după ce a primit mai multe sesizări din partea oamenilor din zonă care spuneau că podul de la Luțca are fisuri și că ar fi căzut și o grindă. Cei de la CJ Neamț însă i-au dat asigurări că podul a trecut toate testele de rezistență și că nu există probleme. Același pod însă s-a prăbușit joi, 9 iunie.
„Am avut sesizări din partea cetățenilor care treceau zilnic pe acolo, mi-au zis că au apărut diferite probleme, că a fost o grindă care s-a desprins. Am vorbit la telefon cu Doru Conache (n.red. – director al Direcţiei investiţii, transporturi şi infrastructură judeţeană din CJ Neamţ), iar el a spus că e doar o grindă ornamentală, că nu este de rezistență. Mi-a zis că s-au făcut toate verificările de rezistență, cu încărcătură de 340 de tone. Eu nu sunt inginer constructor, doar am dus mai departe o sesizare din partea oamenilor”, a declarat Corneliu Bontaș, pentru Gândul.
Acesta spune că podul era destul de circulat, fiind și oameni care fac naveta zilnic pe acolo. Primele sesizări au început să apară la începutul acestui an, la doar câteva luni după ce a fost deschis circulației, din luna noiembrie 2021.
„Chiar și soția mea merge zilnic pe acolo. Am fost cu o zi înainte acolo și într-adevăr la intrare era un semn de păstrare a distanței între mașini, însă nu știm dacă se respecta distanța sau ce greutate era la acel moment”, a mai precizat consilierul județean USR Neamț.
Podul aflat între localitățile Sagna și Luțca din județul Neamț s-a prăbușit joi după-amiază, în acel moment aflându-se pe pod un camion și o autoutilitară. A fost inaugurat acum șase luni, iar la acel moment, președintele CJ Neamț, Ionel Arsene, dădea garanții că, „zeci de ani, podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic”.
Podul a fost proiectat în anul 1970 și a fost dat în exploatare în 1973.
În primăvara anului trecut, podul a intrat în așa-zise reparații capitale. El nu mai fusese modernizat niciodată de când a fost construit, adică de mai bine de 50 de ani, și nu mai prezenta siguranță în exploatare.
Lucrările la podul prăbușit au fost executate de firma Darcons SRL. Potrivit portalului specializat Confidas, acționarul unic al firmei este Romică Rotaru, fost consilier județean PSD și tatăl fostului deputat PSD Alexandru Rotaru.