La o școală din Constanța, un elev din clasa a III-a se află în centrul unei anchete după ce părinții altor copii au raportat comportamentul său violent și incontrolabil.
Părinții susțin că elevul turbulent își terorizează colegii și chiar o înjură frecvent pe învățătoare, creând o situație intolerabilă pentru toți cei implicați.
Elevul-problemă, despre care se spune că și-a lovit colegii de nenumărate ori, a determinat părinții să-și retragă copiii de la școală. Aceștia afirmă că tot mai des copiii lor ajung acasă cu urme de lovituri pe corp.
„A fost agresat de cel puțin trei ori. Erau într-o pauză. Băiatul era bătut în curte de acest copil. A fost lovit, tăvălit pe jos. Când fetița și-a văzut fratele lovit, a intervenit și ea. Astfel de situații sunt zilnice și mai sunt și agresiunile verbale și starea care domnește în această clasă”, a povestit un părinte pentru Antena 3 CNN.
Elevul-problemă a ajuns la Școala 45 din Constanța după ce a fost transferat între mai multe unități de învățământ.
La noua școală, comportamentul său violent a continuat, afectând atât băieți, cât și fete.
„Este o situație delicată cu care ne confruntăm, o situație pe care nu mai știm cum să o rezolvăm. Elevul înjură, aruncă cu obiecte în colegii lui. Nu mai vrem să ne trimitem copiii la școală și să ne temem că sunt bătuți”, a declarat mama unui alt copil de la Școala Gimnazială 43.
Învățătoarea Jaqueline Niculache a confirmat că poliția a fost chemată la școală prin apel la 112, vineri, 17 mai, după ce băiatul violent a agresat patru fetițe.
„Sunt foarte multe plângeri din cauza faptului că este un elev agresiv, violent. A lovit multe colege, mulți colegi. Am anunțat DGASPC-ul, poliția, siguranța școlară, tot ce scrie în procedură”, a declarat Mihaela Udrea, directoarea școlii.
Inspectorul școlar șef Sorin Mihai consideră că situația poate fi gestionată la nivelul școlii prin colaborare instituțională și monitorizare continuă.
„În primul rând, să avem în vedere colaborarea instituțională (…) și avem o comisie de prevenire a violenței. Trebuie colaborare, comunicare, legătura care se face cu DGASPC (…) Pentru situațiile de violență, se stabilește un manager de caz, sunt măsuri luate la nivelul unității de învățământ și care trebuie monitorizate”, a spus inspectorul școlar șef.