De-a lungul timpului au apărut semne de întrebare referitoare la confidențialitatea convorbirilor efectuate prin intermediul unor rețele sociale sau aplicații instalate pe laptop sau telefon.
Reprezentanții companiilor au declarat, de fiecare dată, că nu poate fi vorba despre astfel de interceptări ilegale, iar un expert în tehnologie a dezvăluit un truc simplu prin care utilizatorii și-ar putea da seama dacă aplicațiile social media îi ascultă.
Canadianul Morten Rand Hendriksen a primit astfel de întrebări din partea multor utilizatori, potrivit The Mirror, și – încercând să afle răspunsul – a conceput un test, foarte simplu, iar apoi le-a furnizat urmăritorilor săi de pe TikTok informațiile obținute.
Expertul canadian a pornit de la premisa că nu va fi crezut dacă le va transmite urmăritorilor săi că aplicațiile social media instalate pe telefoanele mobile sau pe laptopuri nu ”ascultă” convorbirile efectuate.
În consecință, le-a propus acestora un test pe care l-ar putea face chiar ei pentru a afla răspunsul la o astfel de întrebare.
”Nu ascultă, dar ştiu că nu mă credeţi când spun asta, aşa că iată un experiment pe care îl puteţi face singuri. Aveţi nevoie de un prieten pentru asta şi de multă răbdare. Aşadar, nu interacţionaţi cu produsul, vorbiţi doar despre el şi doar atunci când sunteţi împreună, şi ţineţi-vă telefoanele la îndemână când faceţi asta. Mai mult ca sigur, ceea ce veţi descoperi este că, atâta timp cât doar vorbiţi despre el, produsul nu apare în reclame”, a transmis expertul canadian.
Morten Rand Hendriksen a mai transmis că persoana care efectuat testul trebuie să aibă răbdare câteva săptămâni. Ulterior, trebuie să încerce să caute produsul pe care l-a adus în discuția telefonică. Atâta vreme cât doar s-a vorbit despre produs, nu vor exista urmări. Dar, dacă a fost căutat produsul respectiv în mediul online, atunci lucrurile se schimbă.
”Veţi descoperi, rapid, că discuţiile voastre sunt ignorate, dar în momentul în care faceţi orice fel de căutare pe un dispozitiv, totul este preluat imediat”, a precizat expertul în tehnologie.
Reprezentanții Facebook, spre exemplu, au declarat că aplicația nu își ascultă utilizatorii, iar un purtător de cuvânt a fost ferm:
”Facebook nu foloseşte microfonul telefonului tău pentru a te informa cu reclame sau pentru a schimba ceea ce vezi în News Feed”.