Un fan din Onești al lui Richard Clayderman acuză organizatorii unui concert amânat că nu-i dau banii înapoi pe biletele cumpărate
Un bărbat în vârstă de 44 de ani din Onești, Bacău, care a cumpărat în martie 2020 două bilete la un concert al pianistului Richard Clayderman, spectacol care s-a amânat de două ori din cauza pandemiei, susține că nu își poate recupera nici acum banii pe bilete. Asta în ciuda faptului că i s-a transmis de către cei de la iaBilet că poate cere în integralitate suma plătită pentru recitalul ce trebuia să aibă loc în Bacău.
- Adrian Chiriac din Onești a cumpărat două bilete la un concert amânat.
- A refuzat voucher pentru alte spectacole și a solicitat înapoi suma plătită pe bilete.
- Surpriză: cei de la iaBilet, către care s-a făcut plata online, spun că organizatorul trebuie să plătească, „dar este dispărut în prezent”.
- Ce spune legea în această situație.
Adrian Chiriac, în vârstă de 44 de ani, din Onești, ne-a contactat pe adresa redacției și ne-a explicat situația prin care a trecut.
„Anul trecut în luna martie, chiar înainte de pandemie, am achiziționat două bilete la un concert al pianistului Richard Clayderman, recital care urma să fie susținut după două săptămâni, în Bacău. Din cauza restricțiilor COVID-19, concertul a fost amânat pentru primăvara anului 2021, ulterior s-a amânat din nou pentru septembrie 2021. Evident, am cerut detalii despre cum îmi pot recupera banii, cei 300 de lei pe care i-am plătit prin platforma iaBilet”, a povestit Adrian Chiriac pentru Gândul.
Bărbatul spune că inițial i s-a oferit varianta altor bilete, la alte spectacole.
„Cei de la iaBilet mi-au explicat că acea valoare de 300 de lei poate fi convertită într-un voucher, potrivit legii. Mi s-a spus că acel voucher putea fi folosit până pe data de 30 septembrie 2021, iar după această dată, dacă nu vreau vocucher, am posibilitatea să solicit refund, adică să cer banii pe care i-am dat pe bilete”, explică Adrian.
„Practic, eu nu îmi pot recupera banii, așa cum este legal”
Bărbatul mai precizează că din cauza pandemiei a evitat să solicite voucher pentru alte spectacole, în consecință, a solicitat banii înapoi, dar a avut o surpriză nepăcută.
„Am solicitat banii, iar cei de la iaBilet mi-au răspuns că suma nu este la ei, ci la organizatorul care nu este de găsit. Practic, eu nu îmi pot recupera banii, așa cum este legal”, precizează Adrian Chiriac.
Ce spun cei de la iaBilet
Noi i-am contactat pe cei de la iaBilet, pentru a avea un punct de vedere de la reprezentanții acestei platforme, și ni s-a comunicat că organizatorul trebuie să returneze sumele pentru biletele plătite.
„În temeiul OUG 70 din 2020, organizatorul evenimentului, PE CLASSICS AGENCY S.R.L, a oferit clienților, în loc de refund (banii înapoi), un voucher în valoare de suma biletelor achizițonate, cu care aceștia puteau să-și procure bilete la evenimentele sale viitoare, sau, dacă nu îl foloseau, puteau primi refund anul aceasta, de la organizator, nu de la noi, până pe 31 decembrie. Conform OUG 70, organizatorul trebuie să efectueze aceste restituiri, mai ales că toți banii din încasările de bilete sunt la acesta, și nu la noi”, a declarat pentru Gândul, Emil Ionescu, general manager la iaBilet.
Organizatorul ar fi Mohi Younes, un cetățean egiptean care „nu este de găsit”
Potrivit acestuia, organizatorul, un cetățean egiptean, ar fi în prezent de negăsit.
„Noi am tot încercat să contactăm organizatorul pentru a cere explicații în legătură cu returnarea banilor către cumpărătorii de bilete, dar, din păcate, acesta nu mai poate fi găsit, pentru că a dispărut complet, iar numerele de telefon și e-mailurile sale nu mai sunt valide. Am încercat inclusiv să îi contactăm pe cealaltă companie pe care activează, Phoenix Entertainment, dar făra rezultat. Organizatorul, care deține cele două companii, este Mohi Younes, cetățean egiptean care activează în România în showbusiness de aproape 10 ani. Nimeni nu știe unde se află”, mai susține Emil Ionescu de la iaBilet.
Sursa citată mai menționează că și compania pe care o reprezintă are de recuperat „sume importante de bani de la organizatorul evenimentului”.
„Conform legii, obligaţia de restituire a sumelor sus-menţionate este stabilită de lege în sarcina organizatorilor de evenimente. Societatea noastră este doar un intermediar în relaţia dintre cumpăratori şi organizator, nu îşi asumă în mod direct consecinţele anulării sau reprogramării evenimentului, nici nu garantează obligaţiile asumate de organizator”, a mai precizat directorul de la iaBilet.
Vreau ca oamenii să știe prin ce pot trece
Adrian, care a rămas cu paguba de 300 de lei, spune că nu suma este importantă în acest conflict.
„Pentru mine nu banii sunt problema, nu este o sumă așa mare, dar vreau ca oamenii să știe prin ce pot trece, și cum statul a protejat acest organizator care acum este de negăsit. Voi face în continuare demersuri pentru a recupera banii, dar mai ales pentru a face dreptate”, mai spune Adrian Chiriac.
Iată ce spune Ordonanța 70 din 14 mai 2020:
La capitolul privind „Măsuri în vederea sprijinirii industriei evenimentelor culturale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2” se specifică faptul că organizatorul trebuie să-i plătească consumatorului banii pe bilete pâna la data de 31 decembrie 2021.
- „în cazul reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va putea folosi biletul de acces achiziționat, beneficiind de toate drepturile conferite de biletul de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului. Data reprogramării evenimentului sau festivalului nu poate depăși data de 30 septembrie 2021.
- în cazul anulării evenimentului sau festivalului sau în cazul imposibilității folosirii biletului de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va primi din partea organizatorului un voucher pentru întreaga sumă plătită organizatorului, voucher ce va fi folosit pentru achiziționarea de produse sau servicii din gama oferită de către organizator, conform unui regulament detaliat comunicat de către organizator.
- în cazul în care voucherul nu este folosit pentru achiziționarea de produse sau servicii până cel târziu la data de 30 septembrie 2021, organizatorul va rambursa toate sumele pe care le-a primit din partea consumatorului până la 31 decembrie 2021”, se arată în OUG 70, potrivit just.ro.