Tot mai multe persoane din județul Vaslui au început să sune la numărul unic de urgență 112 pentru a reclama că le-a fost furată mașina.
Însă, odată demarate cercetările, puține dintre reclamații sunt, de fapt, reale, au observat polițiștii.
Ce se întâmplă de fapt? Ei bine, este simplu. Mulți proprietari de autoturisme uită, pur și simplu, unde și-au parcat mașina, așa că li se pare mai ușor să lase în seama Poliției misiunea de a o găsi.
„Acestea sunt sesizate ca furt de auto, dar sunt generate de greșelile persoanelor vătămate, care uită unde își parchează autoturismele și sesizează apoi că le-a dispărut mașina”, spune comisarul șef Dan Pelin, pentru Antena3.
Perioada analizată de polițiști a cuprins întreg anul 2023 și începutul anului 2024.
Aproximativ 70% din mașinile raportate ca fiind furate din județul Vaslui nu au făcut, de fapt, obiectul infracțiunii sesizate de proprietari.
În realitate, aceștia din urmă uitau locul unde au parcat și, pentru a-și recupera vehiculul, sunau la 112.
Oamenii de rând din Vaslui spun că este posibil ca, din cauza consumului excesiv de alcool sau chiar de substanțe interzise, mulți proprietari de mașini să aibă probleme cu memoria.
Unii le recomandă celor care se confruntă cu astfel de probleme să monteze dispozitive GPS în autoturisme, pentru a le fi mai ușor să le identifice locația, mai notează sursa citată.
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat, în ziua în care s-au împlinit 20 de ani de la introducerea numărului 112 în România, că cea mai mare parte dintre cazurile de urgență care au fost recepționate anul trecut au fost trimise către Ambulanță, reprezentând 49,29%.
Aproape un sfert, respectiv 24,01% din cazurile apelate la 112 au fost trimise poliției, 18,76 la sută din cazuri au fost trimise SMURD de către ISU, 5,85 la sută din cazuri au fost trimise Jandarmerie și alte forțe de intervenție au primit 2,11 la sută din cazuri.
Operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale au primit peste 300 de milioane de apeluri de la numărul unic pentru urgențe 112 în ultimii douăzeci de ani. Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), care a fost lansat în 2004, a fost o metodă simplă, eficientă și rapidă de alertare a serviciilor de urgență. În ceea ce privește gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și salvarea de vieți, 112 a înlocuit acum două decenii numerele 955, 961 și 981 care puteau fi apelate individual de agențiile specializate de intervenție. Citește mai mult…