Un nou partid poate sprinta pe culoarul politic de dreapta. Alianța Antreprenorilor și Agricultorilor va candida la alegerile din 2024 și reprezintă ”reacția mediului de afaceri împotriva unei clase politice incapabilă să găsească soluții”
Reprezentanții partidului susțin că în 2024, sigla AAA va apărea pe buletinele de vot. Noua formațiune politică se bazează pe antreprenorii și agricultorii mici și mijlocii care nu s-au simțit niciodată reprezentați cu adevărat de nicio formațiune politică.
Pentru prima dată antreprenorii și agricultorii au creat un proiect politic unitar bazat pe valori și principii comune. ”Partidul Alianța Antreprenorilor și Agricultorilor este reacția mediului de afaceri împotriva modului aberant în care politicienii guvernează” susțin reprezentanții AAA pe pagina de Facebook.
Obiectivele acestei noi formațiuni politice sunt legate de schimbarea cadrului legislativ în favoarea antreprenorilor și agricultorilor români, conform declarațiilor acestora: ”Vrem ca legislația să fie făcută de cei care se lovesc de ea, nu de funcționari și politicieni care nu au deținut nici măcar un chioșc de ziare și nu au plătit un salariu. Vrem să aducem în Parlament oameni competenți cu experiență solidă, respectați în comunitățile lor, care și-au construit cariera prin munca și eforturile lor. Un antreprenor spre deosebire de un politician își va respecta promisiunile și va acționa în interesul oamenilor. Antreprenorul știe cât de importante sunt cuvântul dat și palma bătută”, a declarat vicepreședintele AAA, Tiberiu Constantinescu referitor la actualii parlamentari.
Noul partid și-a asumat 3 direcții principale: politici antreprenoriale, politici agricole și educație. Membrii Alianței Antreprenorilor și Agricultorilor susțin că militează pentru antreprenoriatul, agricultura, produsele și industria românească.
Potențialul bazinului electoral de dreapta
Ion Ianuș, președintele Alianței Antreprenorilor și Agricultorilor a vorbit despre favorabilitatea partidului, în baza unui sondaj efectuat de CSP Consulting:
”Conform Oficiului Național al Registrului Comerțului, în România există aproximativ 1.600.000 de antreprenori activi. Dacă luăm în calcul cel puțin un membru al familiei, numărul crește considerabil. Conform datelor unui sondaj efectuat la nivel național de CSP Consulting pe un eșantion de 600 de antreprenori, această formațiune politică are o favorabilitate de 79% în rândul antreprenorilor și agricultorilor. Dacă am judeca în valori absolute, fără să aplicăm un factor de multiplicare, noul partid ar avea teoretic șansa de a obține peste 1 milion de voturi la următoarele alegeri și poate deveni un jucător important la masa deciziei politice” susține Ion Ianuș.
Bazinul electoral de dreapta în România și necesitatea implicării sociale a antreprenorilor
Marin Burcea, profesor de sociologie la Universitatea București a vorbit în exclusivitate pentru Gândul despre bazinele electorale din România. Acesta susține că eșichierul politic de dreapta are un potențial constant de 60%, dar este extrem de fragmentat:
”Dacă vă uitați în dinamica alegerilor electorale vedeți că bazinul de stânga reprezintă undeva în jur de maxim 40%, iar bazinul de dreapta undeva la 60%. Asta este o constantă a societății românești. Prin tradiție dreapta este fărâmițată. Dacă dreapta se coagulează, se înțelege într-un fel sau altul, poate fără niciun fel de problemă să așeze pe drumul corect, antreprenorial, societatea românească” descrie profesorul Burcea bazinele electorale din România.
Sociologul vorbește despre antreprenori ca fiind parte din ”nucleul societății”:
”Societatea se conduce de politicieni, dar nu se poate dezvolta fără aportul categoriilor profesionale, al categoriilor ocupaționale.
Toate studiile realizate în mediul academic pe zone de afaceri arată importanța gândirii antreprenoriale. Societatea românească a încercat să facă politică fără a gândi antreprenorial.
Avem nevoie de o nouă gândire, avem nevoie de un nou suflu care trebuie să vină dinspre antreprenori. Ei sunt oamenii care pot să organizeze și organizează bine, ei sunt oamenii care au viziunea aceea economică și socială, pentru că antreprenorul nu este doar un element al capitalului, antreprenorul este un element al socialului” susține sociologul Marin Burcea despre necesitatea unui partid al antreprenorilor în România.
Vicepreședintele Tiberiu Constantin susține că Alianța Antreprenorilor și Agricultorilor are la acest moment ”filiale organizate în mai bine de jumătate din județele țării și ritmul de creștere este mult peste așteptări’’