Prima pagină » Actualitate » Un nou pasaj pietonal se va construi la metrou, între Unirii 1 și Unirii 2: Va fi paralel cu actualul tunel de corespondență, care e foarte aglomerat

Un nou pasaj pietonal se va construi la metrou, între Unirii 1 și Unirii 2: Va fi paralel cu actualul tunel de corespondență, care e foarte aglomerat

Un nou pasaj pietonal se va construi la metrou, între Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, au dezvăluit surse administrative în exclusivitate pentru Gândul. Este vorba de un nou tunel care va fi oarecum paralel cu actualul pasaj de corespondență.

Actualul pasaj pietonal care leagă Unirii 1 de Unirii 2 este extrem de aglomerat la orele de vârf. Sunt seri în care, la orele 18.00, se așteaptă minute bune pentru a se traversa tunelul.

Metrorex are în plan de mai mulți ani construirea unui nou pasaj, care să facă față fluxului mare de călători.

„Cei de la metrou au profitat de faptul că oricum se va sparge locul pentru reabilitarea planșeului. Astfel, au venit cu solicitarea de a se construi un nou pasaj”, au precizat surse administrative pentru Gândul.

Aceleași surse mai spun că în prezent se lucrează la proiectarea noului pasaj, iar în curând se va decide locul exact pe unde se va sparge pentru noul tunel.

„În principiu, pasajul va fi oarecum paralel cu vechiul tunel de corespondență”, mai spun sursele Gândul.

Un nou pasaj pietonal, la „pachet” cu reabilitarea Planșeului

Pasajul va fi construit pe perioada în care se va reabilita Planșeul Unirii.

Asocierea care a câștigat contractul pentru refacerea Planșeului se pregătește să intervină, efectiv, la structura de beton din Piața Unirii.

Lucrările sunt coordonate de Primăria Sectorului 4, care a primit construcția în administrare de la Primăria Capitalei.

Doi ani este perioada de reabilitare la Planșeul Unirii

Durata refacerii Planșeului este de 24 de luni de execuție, plus 9 luni de proiectare. Termenul de proiectare este valabil până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, execuția va începe mai devreme.

Contractul pentru consolidarea și reparația capitală a planșeului de la Piața Unirii s-a semnat, la începutul anului 2024, cu Asocierea Erbașu-Concrete Solutions – BogArt. Este un contract de peste 800 de milioane de lei, cu finanțare de la Guvern. Contractul prevede și consolidarea Pasajului Rutier Unirii.

Planșeul din Piața Unirii se poată prăbuși la un cutremur de intensitate medie

Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.

Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.

Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI.

Acestea sunt deficiențele grave identificate la Planșeul Unirii:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistență puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului;
  • defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

CITEȘTE ȘI:

Daniel Băluță, despre reabilitarea PLANȘEULUI Unirii: „Nu se va bloca toată circulația în Piața Unirii.

Specialiștii propun DEMOLAREA completă a planșeului din Piața Unirii și refacerea lui de la zero

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și