Un nou trend în turism, numit „COOLCATION”, îi cucerește pe români
This browser does not support the video element.
„Coolcation”, format din „cool” și „vacation”, este un nou trend care se dezvoltă în turismul românesc, în care tot mai mulți români aleg destinații mai reci pentru a scăpa de căldura insuportabilă din ultima perioadă.
Tot mai mulți turiști aleg destinații mai reci, iar această schimbare în preferințele de călătorie este determinată de mai mulți factori.
Turiștii își doresc o experiență de vacanță mai confortabilă și plăcută, departe de vremea caniculară. Pentru tot mai mulți, au crescut, de asemenea, preocupările legate de impactul schimbărilor climatice asupra destinațiilor tradiționale de vară.
De ce tot mai mulți români caută acest tip de destinații
Unul dintre principalele motive care explică popularitatea fenomenului este frecvența și intensitatea crescută a valurilor de căldură în România. Alegerea destinațiilor mai reci permite turiștilor să evite disconfortul termic și riscurile potențiale asupra sănătății asociate cu temperaturile extreme.
Un alt factor care contribuie la creșterea popularității acestui fenomen este creșterea conștientizării impactului ecologic al turismului. Mulți turiști caută acum opțiuni de vacanță mai sustenabile și ecologice, care adesea includ destinații cu climă mai rece.
Cele mai populare destinații de „coolcation” ale turiștilor români sunt zonele montane, dar și alte țări precum Islanda sau Norvegia. Aceste zone au în general temperaturi mai scăzute și condiții meteorologice mai plăcute în timpul lunilor de vară, făcându-le ideale pentru o varietate de activități exterioare, cum ar fi drumețiile sau ciclismul.
Mulți s-au îndreptat deja către munte, printre care și Natalia, care a lăsat în urmă Bucureștiul pentru comuna Brateș din Piatra Neamț.
„Am prins până acum maximum 30 de grade, în jur de 28 de grade. Noaptea sunt între 15 și 18 grade, motiv pentru care avem nevoie și de o plăpumioară.”
În ciuda popularității crescute este important să se ia în considerare că acest trend nu vine fără provocări. Multe dintre cele mai populare destinații de „coolcation” se confruntă deja cu probleme legate de supraaglomerare.
Însă, „coolcation-ul”, rămâne pe moment un trend promițător în turismul românesc, care oferă turiștilor o experiență de vacanță mai confortabilă și sustenabilă.
Sursă: Euronews
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Freepik
CITEȘTE ȘI:
Aproape jumătate dintre FEMEILE din România nu au carte de muncă
Se împlinesc 25 de ani de la cea mai PLOIOASĂ zi din istoria României