Patronul unui service auto din Constanța cere sfaturi pe Facebook, pentru a lua cea mai bună decizie, după ce angajații săi cer salarii mai mari, deși primesc 6.500 lei/lună.
„Mă adresez în principal proprietarilor de service-uri auto cu o întrebare mai indiscretă legată de salarizare. Dețin un service cu trei posturi de lucru și implicit tot atâția mecanici, iar toți trei, deși au avut salariile mărite, unul dintre ei chiar acum câteva luni, la fiecare început de vară (service-ul se află în Constanța), negociază o nouă majorare. Problema este mai complexă în sensul că marja de profit este mică și într-adevăr vara este bine, dar în restul anului se compensează negativ, iar la bilanțul anual ajung la concluzia că mai bine sunt angajat decât să am propria afacere”, a precizat patronul.
„Piața de muncă în acest domeniu este foarte limitată, iar specialiști și oamenii pregătiți se găsesc foarte greu și nu pot să îi înlocuiesc foarte ușor, acesta fiind și principalul argument într-o negociere cu ei… Dacă nu accept, își dau demisia, sau cel puțin așa pretind. Pentru a vorbi concret, în momentul de față au 6.500 lei și vor mai mult. Știu că la reprezentanță se oferă 4.000 de lei aproximativ și bonuri.
Alte service-uri, unde cunosc, au salarii între 4.000 și 5.500 lei, dar informația e limitată, doar de la 3 alte locații. Unde greșesc? Dacă le măresc din nou, deși acum vara ar fi de unde, la iarnă o să regret… Dacă nu accept majorarea și pleacă e și mai rău în cazul în care nu găsesc înlocuitor… Vă sunt recunoscător pentru orice sfat avizat și dacă sunteți în aceeași branșă, cum vi se par cifrele de mai sus?”, a scris bărbatul pe Grupul antreprenorilor din România.
În comentarii, acesta a primit mai multe sfaturi de la membri grupului:
„Mecanicii se plătesc la procent, nu la salariu. Un mecanic cu 3 ani vechime ia undeva la 40%, dar – atenție – sunt mecanici care în 2 ani prind meserie cât alții în 10. Proba de lucru ar trebui să decidă procentajul. Asociază-te 50-50 cu un mecanic de meserie și o să câștigați amândoi, dacă aveți un plan bun. Mulți mecanici își doresc afacerea lor, dar n-au 200.000 de euro să o deschidă… Deși au clienți n-au unde să lucreze. Mecanic fiind, eu îți stau la dispoziție cu orice informație”;
„50% nu e corect, în condițiile în care eu, ca proprietar, plătesc chirie, utilități, cumpăr echipamente, plătesc licențe și impozite. Nu am investit jumi-juma, să împărțim venitul, că să lămurim lucrurile! În plus, nu ești dispus să-ți declari venitul și să plătești impozite cum se cuvine. Reveniți cu picioarele pe pământ, pentru că 90% nu sunteți capabili să oferiți servicii pe măsură veniturilor. Alt aspect, veniturile voastre ar trebui să fie aliniate la nivelul țărilor Vest Europene, dar asta nu se poate la tarife din Est. Puneți mâna și susțineți afacerile care va plătesc salariile, luptați pentru interesul firmei, faceți să-i fie bine și administratorului și opriți-va să oferiți servicii la negru pe bani de nimic, dacă vreți salarii!”.
„O metodă pe care am văzut-o aplicată de câteva service-uri este că îi lasă pe mecanici să lucreze în weekend la service, cu clienții lor proprii, singura condiție fiind să nu lucreze la clienții care sunt deja acolo la service”.
„Au și această facilitate. Am uitat să menționez. Tot nu e de ajuns”, a precizat autorul postării.