Un pod peste Dâmbovița, aflat la doi pași de centrul Capitalei, arată ca după „RĂZBOI”. Dezastrul administrativ se vede la Timpuri Noi

Publicat: 07 06. 2024, 08:30

Podul de la Timpuri Noi, aflat la intersecția Splaiului Unirii cu bulevardele Șincai și Nerva Traian din București, este într-o stare deplorabilă. Construcția se află în administrarea Primăriei Capitalei, prin Administrația Străzilor, și nu a fost reabilitată niciodată.

Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 21 de metri, a ajuns o ruină.

Pe lângă faptul că o expertiză din anul 2017 arată că podul are un grad nesatisfăcător în ceea ce privește siguranța, construcția este foarte degradată și la exterior.

Așa cum se poate vedea din imaginile publicate de Gândul (foto și video), elementele parapetelor sunt efectiv sparte, iar în unele locuri lipsesc. De asemenea, balustrada podului este ruginită.

Pe colțul dinspre Văcărești către strada Nerva Traian, o bucată din gard lipsește, iar mizeria de pe spațiul verde este extrem de mare.

Podul de la Timpuri Noi este la doi kilometri de „Kilometrul zero”

Rușinea în ceea ce privește dezastrul administrativ este cu atât mai mare cu cât podul se află la doar o stație de Piața Unirii și la puțin peste doi kilometri de Piața Sfântul Gheorghe, unde este ”Kilometrul zero al Capitalei”.

„Timpuri noi” nu este singurul pod șubred din București.

Potrivit unor expertize făcute de Primăria Capitalei în anul 2017, mai multe poduri din București au un grad „nesatisfăcător” în ceea ce privește siguranța și au nevoie de consolidare și reabilitare.

Este vorba de majoritatea podurilor care traversează râul Dâmbovița:

  • Podul Ciurel, din beton precomprimat, construit în anul 1986, grad de siguranță nesatisfăcător. Peste această construcție trece tramvaiul 41;
  • Podul Eroilor, din beton armat, construit în anul 1986, grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Podul Opera, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 30 de metri, grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 21 de metri, are grad de siguranță nesatisfăcător;
  • Planșeul Unirii, construit în anul 1935, pe sub care trece râul Dâmbovița, are grad de siguranță nesatisfăcător.

Pe lângă acestea, și podurile Lujerului, Obor și Băneasa au nevoie urgentă de reabilitare.

Toate aceste construcții ar trebui reabilitate de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor București (ASB).

Director Administrația Străzilor, în ianuarie 2022: „Sper ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două”

Actualul director de la ASB spunea, la începutul anului 2022, că are nevoie de buget pentru a începe reabilitarea podurilor.

„Sunt în față cu situația acestor poduri și ne gândim ce putem să facem în 2022, în funcție de buget. Aceste expertize trebuie actualizate. Sper ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două. Dar, mă repet, în funcție de bugetul alocat, vom vedea. Chiar vrem să facem lucruri, dar e important ce bani avem. Apoi, în funcție de expertize, decidem cu care începem”, declara Marian Bârgău, pentru Gândul, în ianuarie 2022.

Suntem la jumătatea anului 2024, iar actuala administrație a reușit în patru ani să reabiliteze jumătate din Podul Grant.


CITEȘTE ȘI:

De câte MANDATE are nevoie Nicușor Dan ca să refacă Cișmigiul? Cel mai frumos parc din București a ajuns o adevărată pârloagă în patru ani

Traficul de coșmar din București, de la „soluțiile” și „specialiștii” lui Nicușor Dan, la realitatea cruntă. Capitala, o parcare imensă de la semafor

Se interzic sau nu centralele de apartament? Explicațiile lui Antal Lóránt, președintele Comisiei pentru energie din Senatul României

Încă un om al lui Nicușor Dan, prins cu mașina PMB în interes personal. Cum a plecat Radu Costinel „în deplasare” la țară. Ce spune edilul general