Un proiect uriaș de infrastructură din București, care prevede construirea a 10 drumuri de legătură cu Inelul Principal, dezbătut la Primăria Capitalei
Un proiect care presupune aprobarea unui protocol între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov, pentru demararea construcției de drumuri radiale, care să lege cartierele bucureștene cu Autostrada 0 – Inel Principal, va fi dezbătut, vineri, în ședința Consiliului General al Municipiului București.
Un proiect extrem de important pentru fluidizarea și decongestionarea traficului din București va fi dezbătut, vineri, în ședința CGMB.
Este vorba de un protocol dintre Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov, privind demararea construcției a 10 drumuri radiale.
Arterele ce vor fi amenajate vor lega puncte importante de la periferia orașului cu viitorul Inel principal din jurul Bucureștiului.
Aprobarea acestui protocol este necesară pentru stabilirea sarcinilor pe care fiecare instituție le va avea în parte, dar mai ales în contextul în care drumurile vor fi, din punct de vedere administrativ, la „intersecția” celor trei instituții.
Unul dintre drumuri urma să treacă prin Pădurea Băneasa
Proiectul a mai fost pe ordinea de zi a ședinței CGMB din septembrie, însă, a fost retras, pe motiv că unul dintre drumurile radiale urma să treacă prin Pădurea Băneasa.
Consilierul USR Ana Ciceală a precizat pentru Gândul că proiectul a fost modificat, iar drumul din nordul Capitalei nu va mai trece prin pădure, ci se caută o altă rută.
Sunt 10 drumuri care însumează aproape 100 de kilometri
„Sunt 10 drumuri radiale și însumează o lungime totală estimată de 96. 11 km. Drumurile radiale înglobate singur proiect denumit Orbital Bucuresti au fost trasate respectând obiectivele proiectului, astfel încât acestea leagă marile bulevarde radiale ale municipiului Bucuresti cu A0.
Se intersectează un numar total de 30 UAT-uri. Astfel, s-au propus noduri și descărcări rutiere în număr de 30 pentru conectarea acestor drumuri radiate”, se arată în proiectul dezbătut vineri la PMB.
Acestea sunt cele 10 drumuri radiale care ar urma să fie realizate:
DR1 – Vest Expres, are o lungime de 9,03 km și realizează legătura între Autostrada A0 – Drumul Național Centura București (DNCB) – B.dul Timișoara, având un cost estimat de 76,30 milioane de euro cu TVA.
DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioane de euro cu TVA.
DR3 – Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB, apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,62 milioane de euro cu TVA.
DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km, realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și B.dul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioane de euro cu TVA.
DR5 – Pipera Expres are o lungime de 10,53 km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA.
DR6 – Afumați Expres, drumul radial care realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,14 milioane de euro cu TVA.
DR7 – Est Expres are o lungime totală de 6,10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane de euro cu TVA.
DR8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin Nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane de euro cu TVA.
DR9 – Sud Expres, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – B.dul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 milioane de euro cu TVA.
DR10 – Măgurele Expres realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane de euro cu TVA.
În total, proiectul ar urma să coste aproximativ 600 de milioane de euro.