Prima pagină » Actualitate » Un român, care s-a dus în Grecia cu mașina electrică, a fost UIMIT de costul călătoriei. Cât a cheltuit anul trecut, când a mers cu o mașină diesel

Un român, care s-a dus în Grecia cu mașina electrică, a fost UIMIT de costul călătoriei. Cât a cheltuit anul trecut, când a mers cu o mașină diesel

Un român, care s-a dus în Grecia cu mașina electrică, a fost UIMIT de costul călătoriei. Cât a cheltuit anul trecut, când a mers cu o mașină diesel
Close-up of electric car being charged at charging station,Image: 725379458, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no

Un turist român, care a preferat să rămână anonim, a provocate dezbateri aprinse pe rețelele de socializare după ce a povestit experiența sa de a călători cu o mașină electrică din București până în insula grecească Paxos.

Bărbatul a scos în evidență avantajele financiare ale călătoriei sale, declarând că întregul cost al transportului s-a ridicat la doar 327 lei, în comparație cu 1.800 lei cheltuiți, anul trecut, pentru o călătorie similară cu o mașină diesel.

„Transportul dus-întors București-Paxos-București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei. În comparație cu transportul de anul trecut cu mașină pe motorină București-Lefkada-București + plimbările pe insulă, care m-au costat 1.800 și ceva de lei (…) Și nici nu am făcut pana prostului, nici nu am pierdut ore la încărcat”, a scris turistul pe un grup de Facebook dedicat vacanțelor în Grecia, potrivit Adevărul.

El a oferit detalii despre opririle pentru încărcare, menționând stații precum Petrom, înainte de Podul Prieteniei, Supercharger Sofia și Audi Ioannina.

De asemenea, el a subliniat că nu a întâmpinat probleme pe feribot, unde personalul nu a verificat nivelul de încărcare al bateriei, după ultimele restricții de călătorie adoptate de statul elen, în această vară.

Conform regulilor impuse de autoritățile elene, la îmbarcarea pe feribot vehiculele pur electrice sau hibride cu încărcare la priză nu trebuie să aibă bateriile încărcate mai mult de 40% din capacitatea totală.

Iar cele cu combustibili alternativi, cum ar fi GPL sau gaz natural, nu trebuie să aibă rezervoarele umplute peste 50%.

În timpul vacanței, mașina a fost încărcată la locul de cazare, iar proprietarul nu a perceput costuri suplimentare datorită consumului redus. Mai mult, la întoarcere, șoferul a beneficiat de încărcări gratuite în Sofia și Ruse.

„Dacă a meritat vacanța cu mașina electrică? Din plin. Pericol? De prea multă relaxare. Mai merg cu mașina electrică în Grecia? De fiecare dată, de-acum încolo”, a fost concluzia turistului român.

Postarea sa, însă, a generat reacții diverse în comunitatea online. În timp ce unii au lăudat alegerea ecologică, alții au exprimat scepticism față de mașinile electrice.

„Erou național te facem. Cu excursia asta electrificată ai salvat planeta”, a fost reacția ironică a unui comentator.

Alți utilizatori au ridicat întrebări privind fiabilitatea mașinilor electrice în situații neprevăzute, cum ar fi o pană de curent.

„Anul trecut am prins o pană de curent, după un incendiu pe continent în Alexandrpouli, pe insula Samothraki, vreme de trei zile”, a fost reacția unui alt comentator.

FOTO – Caracter ilustrativ: Profimedia

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele

Citește și