Un turist care a închiriat o locuință prin AIRBNB, bun de plată. Care este motivul pentru care proprietarul îi cere 1.500 de lei pentru doar 3 zile
După o ședere de numai trei zile într-o vilă din Brașov, închiriată prin Airbnb, un român s-a trezit cu o surpriză pe cât de neașteptată, pe atât de neplăcută.
El spune că a primit o notă de plată considerabilă pentru o stricăciune de care nu se face responsabil.
Potrivit acestuia, la o săptămână după ce s-a întors acasă, a fost informat că proprietara imobilului pe care l-a închiriat îi cere despăgubiri pentru că ar fi lăsat apa la duș să curgă încontinuu, motiv pentru care ușa de la baie s-ar fi umflat.
Bărbatul povestește, într-o postare pe Facebook, că a observat încă de la cazare că ușa respectivă era umflată și nu se închidea, dar nu a dat importanță acestui detaliu.
El spune că proprietara nu a venit cu vreo factură sau cu vreo dovadă că el s-ar face responsabil de această daună.
„Acum o lună am fost într-un sejur de trei seri la Brașov. Totul bine, singura observație a fost că ușa de la baie nu se închidea că tocul ușii era puțin umflat. La o săptămână după întoarcere mă trezesc cu o sesizare pe platforma Airbnb făcută de gazdă în care mă acuză că am lăsat apa de la duș să curgă încontinuu, ceea ce a determinat (din perspectiva ei) umflarea și deteriorarea tocului de la ușă. Mi se cerea să plătesc 1.500 de lei. Am contestat această decizie, motivând problemele de la fața locului, precum și sesizarea la o săptămână distanță, care din perspectiva mea este târziu. În urma contestației și analizei făcute de Airbnb mi se impută suma de 1400 de lei fără dovada unei facturi și fără să admită că acel bun era deja într-o stare fizică uzată. Ce aș putea face în această situație?”, a întrebat bărbatul.
Ce spun alți clienți Airbnb
Potrivit Adevărul, printre comentariile de la postarea bărbatului se numără și alți clienți ai Airbnb care au trecut prin situații similare.
Mulți dintre aceștia îi recomandă turistului să nu achite această sumă, mai ales că nu există dovezi că el ar fi cauzat respectivele probleme reclamate de proprietară.
„Nu faceți nimic, nu plătiți nimic. AIRBNB nu e instanță de judecată, să fie sănătoși, și ei și proprietarii. AIRBNB e o platformă online care găzduiește anunțurile – ofertele diverselor pensiuni-spații de cazare, similar emag, să zicem, sau similar amazon, doar că „vând” servicii diferite. Proprietarii locului de cazare să deschidă acțiune în instanță, pentru a recupera pagubă- ușa deteriorată, asta e singură cale legală, prin care pot să va oblige a le plăti suma respectivă. Dacă instanța le dă câștig de cauza, o să trebuiască să plătiți. Ați fost cazat singur acolo, aveți și martori despre starea ușii, la sosirea dvs, aveți poze?”, a întrebat cineva
„AirBNB e serviciu de intermedieri de cazări, nu instanță de judecată. Citește și tu termenii și condițiile și vezi ce se întâmplă cu disputele între proprietari și clienți. Apoi, elimină orice card din cont astfel încât să micșorezi șansele de a-ți bloca bani”, susține o altă persoană.
Sursa foto: Shutterstock