Una dintre cele mai mari țări din Europa și a doua economie din Uniunea Europeană ia o decizie radicală în privința produselor plasate în promoții de tip „1+1 gratis” din supermarketuri.
Într-o mișcare menită să protejeze întreprinderile mici și mijlocii, Franța a implementat o nouă lege care limitează reducerile oferite de supermarketuri la 34% pentru produsele de uz personal și casnic.
Această decizie înseamnă sfârșitul ofertelor de tip „1+1” – „cumpără unul, primești unul gratis”, care sunt foarte populare în rândul cumpărătorilor, mai ales în rândul celor cu venituri reduse.
Legea, care a intrat în vigoare la 1 martie, a fost propusă de Frédéric Descrozaille, un deputat din partea partidului de guvernământ al președintelui Emmanuel Macron. Această inițiativă este o extindere a legii care a fost deja aplicată pentru produsele alimentare începând cu luna martie a anului trecut.
Argumentul principal al legiuitorilor francezi este că IMM-urile nu pot concura cu marile corporații multinaționale atunci când vine vorba de practicile de reducere a prețurilor. Prin limitarea reducerilor, se încearcă să se echilibreze competiția între companii și să se reducă impactul asupra micilor producători și fermierilor.
Această decizie a fost salutată de mulți IMM-uri și mici producători din Franța, care s-au plâns de concurența neloială creată de practicile de vânzare masivă ale marilor lanțuri de supermarketuri, potrivit Euronews.ro.
Deja unii unii retaileri multinaționali au găsit modalități de a evita noile reguli, formând alianțe de retail cu companii din alte țări unde legislația este mai permisivă.