Unde s-au blocat negocierile care pun în pericol transportul cu METROUL. Conducerea Metrorex: „Vor și bani, dar și noi angajări. Nu se poate!”
Discuțiile și negocierile dintre sindicaliști și conducerea Metrorex s-au blocat la ultimele întâlniri. Salariații vor bani mai mulți, dar și noi angajări, pe fondul pensionării masive din companie. Conducerea le arată „buzunarele” cam goale și spune că o soluție pentru majorări ar fi să nu se mai facă noi angajări. „Cu banii pe care îi economisim de la cei care s-au pensionat putem da salarii mai mari”, au transmis, pentru Gândul, reprezentanți ai conducerii Metrorex.
În timp ce sindicaliștii amenință cu proteste, ba chiar cu grevă generală, dacă nu li se respectă revendicările, conducerea Metrorex susține că se caută o „variantă legală” pentru semnarea „păcii”.
„Trebuie să ajungem la o variantă legală. Nu putem acorda majorări salariale astfel încât să ieșim din buget. Asta ar fi în afara legii. O soluție trebuie să găsim, nu credem că se va ajunge la proteste”, au precizat pentru Gândul surse din cadrul conducerii Metrorex.
Sursele citate mai spun care ar fi variantele pentru o majorare salarială în limitele legale.
„Cei de la sindicat vor să facem și angajări, dar să mărim și salariile. Asta nu este posibil. Ori una, ori alta. Putem să facem o majorare decentă, dar fără noi angajări”, mai susțin sursele Gândul.
Pe de altă parte, liderii de sindicat susțin că sute de salariați au ieșit recent la pensie. Atribuțiile acestora le revin angajaților, ceea ce ar conduce la un nivel foarte ridicat de muncă, chiar până la epuizare.
Lider de sindicat Metrorex: „Conducerea nu vrea să stea de vorbă cu noi”
În aceste condiții, conducerea sindicatului de la metrou vrea să demareze procedurile pentru un conflict de muncă la Metrorex.
„Conducerea nu vrea să stea de vorbă cu noi. Spun că legea nu le permite să facă majorări salariale. Dar la STB cum de s-a putut? Le-au dat și bonuri, și ce au cerut. La noi nu se poate? Dacă nu ajungem la o înțelegere, vom demara toate procedurile pentru o grevă. Vom ajunge chiar și la o grevă generală, mergem până la capăt”, a declarat Marian Artimon, pentru Gândul.
O grevă generală la metrou, mai ales în plin sezon de școlar și universitar, ar paraliza Bucureștiul!
Contractul de Muncă de la metrou expiră la 1 octombrie
Actualul Contract Colectiv de Muncă de la Metrorex expiră la 1 octombrie.
În paralel cu negocierea noului CCM, potrivit surselor Gândul, sindicaliștii au și următoarele cerințe:
- condiții mai bune de muncă;
- o mai bună finanțare;
- angajarea de personal;
- asigurări de serviciu și de sănătate.
„În condițiile în care pleacă foarte mulți oameni la pensie, sarcinile acestora sunt preluate de oamenii care rămân. Asta înseamnă muncă în plus, fără mai mulți bani. Presiune mai mare, ceea ce este foarte periculos pentru siguranța călătorilor. Dacă cei din conducere nu vor înțelege cerințele noastre, cu siguranță, la sfârșitul lunii octombrie declanșăm proteste, se poate ajunge și la grevă”, spun sursele Gândul.
Ultima grevă la Metrorex a paralizat Bucureștiul
Sindicaliștii de la metrou au protestat și în 2023, în fața Guvernului, fiind nemulțumiți de prevederile Legii 296 / 2023, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2023.
Ultima grevă generală la Metrorex a avut loc în martie 2021 și a creat un scandal imens, care a condus la excluderea lui Ion Rădoi din cadrul Sindicatului Liber din Metrou.
Salariul mediu net la metrou depășește 7.400 de lei
Salariul mediu net la metrou depășește suma de 7.400 de lei
De la 1 noiembrie 2023, după o creștere de 13%, salariul mediu brut la metrou este de 12.803 lei, iar net de 7.490 de lei.
Citește și: