Prima pagină » Actualitate » Unde va fi noul PASAJ pietonal de la Piața Unirii, care va lega magistralele de metrou, în paralel cu actualul tunel

Unde va fi noul PASAJ pietonal de la Piața Unirii, care va lega magistralele de metrou, în paralel cu actualul tunel

Gândul a dezvăluit, luni, în exclusivitate, informația că la metroul de la Piața Unirii va fi construit un nou pasaj pietonal, odată cu reabilitarea Planșeului. Potrivit surselor Gândul, noul tunel ar putea fi paralel cu cel vechi, care face corespondența dintre Unirii 1 și Unirii 2. O variantă finală va fi stabilită după ce vor începe spărturile pentru reabilitarea Planșeului. Gândul dezvăluie care este varianta cea mai probabilă în ceea ce privește locul de unde va pleca noul pasaj.

Metrorex își dorește un nou pasaj pietonal, pe lângă cel vechi, de legătură dintre Unirii 1 și Unirii 2, unde fluxul de călători este mult prea mare, mai ales la orele de vârf.

Momentul oportun pentru construirea unui nou pasaj este perioada în care se va reabilita Planșeul Unirii.

Surse Metrorex au precizat, pentru Gândul, că o variantă finală pentru locația noului tunel nu a fost încă stabilită, dar există o variantă luată în calcul și aceasta ar putea fi, cel mai probabil, paralelă cu vechiul pasaj pietonal.

Intrarea în noul pasaj va fi, cel mai probabil, localizată în zona actualului perete din spatele stației de taxare de la Unirii 1, ieșirea va fi spre Podul Hanul lui Manuc. Cel mai probabil, noul tunel va fi paralel cu cel actual, pentru ca traficul între magistrale să se distribuie între două pasaje de acces”, spun sursele Gândul.

Un nou pasaj pietonal, la „pachet” cu reabilitarea Planșeului

Pasajul va fi construit în perioada în care se va reabilita Planșeul Unirii.

Asocierea care a câștigat contractul pentru refacerea Planșeului se pregătește să intervină, efectiv, la structura de beton din Piața Unirii.

Lucrările sunt coordonate de Primăria Sectorului 4, care a primit construcția în administrare de la Primăria Capitalei.

Doi ani este perioada de reabilitare la Planșeul Unirii

Durata refacerii Planșeului este de 24 de luni de execuție, plus 9 luni de proiectare. Termenul de proiectare este valabil până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, execuția va începe mai devreme.

Contractul pentru consolidarea și reparația capitală a planșeului de la Piața Unirii s-a semnat, la începutul anului 2024, cu Asocierea Erbașu-Concrete Solutions – BogArt. Este un contract de peste 800 de milioane de lei, cu finanțare de la Guvern. Contractul prevede și consolidarea Pasajului Rutier Unirii.

Planșeul din Piața Unirii se poată prăbuși la un cutremur de intensitate medie

Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare avansată de degradare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.

Potrivit specialiștilor în construcții care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.

Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.

Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI.

Acestea sunt deficiențele grave identificate la Planșeul Unirii:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistență puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului;
  • defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

CITEȘTE ȘI:

Daniel Băluță, despre reabilitarea PLANȘEULUI Unirii: „Nu se va bloca toată circulația în Piața Unirii.

Specialiștii propun DEMOLAREA completă a planșeului din Piața Unirii și refacerea lui de la zero

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și