Prima pagină » Actualitate » Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasajele rutiere din Capitală au devenit adevărate bombe cu ceas, trei dintre fiind încadrate în categoria maximă de risc seismic. Reabilitările sunt amânate de la un an la altul, dar edilul Capitalei, Nicușor Dan, care a câștigat al doilea mandat, promite că Pasajul Lujerului, Obor și Podul Băneasa vor fi puse în siguranță încă de la primul mandat.

Lucrările, care ar putea ajunge la 90 de milioane de euro, ar aduce un nou blocaj în trafic, care va dura cel puțin doi ani.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa și Pasajele de la Lujerului și Obor. Pentru acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. (…) Cei de la Administrația Străzilor au făcut, cred că sunt deja la stadiul de studiu de fezabilitate realizat. Dar discuția n-o s-o punem acum, pe bugetul din 2024, ci o s-o punem la bugetul din 2025 și sunt convins că o să facem aceste trei pasaje”, a precizat Nicușor Dan.

În anul 1979 a fost inaugurat Pasajul Obor, unul dintre cele mai importante din Capitală, chiar de către Nicolae și Elena Ceaușescu. Muncitorii de atunci au reușit să construiască tot acest masaj în doar 15 luni.

De atunci și până acum, municipalitatea nu a investit nici măcar un leu în consolidarea sa. Asta chiar dacă pe aici, în fiecare zi, trec zeci de mii de șoferi. În acest moment, pasajul este încadrat în cea mai gravă clasă de risc seismic.

În cazul Pasajului Lujerului, din vestul Capitalei, situația se complică pentru că aici structura de rezistență este cea mai afectată. Situația este complicată și pentru faptul că acest pasaj este tranzitat în fiecare zi de sute de mii de oameni, prin intermediul tramvaiului care circulă pe linia 41.

Situația este aproape identică și la Podul Băneasa. Ar fi nevoie de 450 de milioane de lei pentru a pune în siguranță cele trei pasaje, iar lucrările ar dura cel puțin doi ani, în cel mai bun caz, informează Antena 3.

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate