Uniunea Europeană a impus o serie de sisteme avansate de asistență la condus pentru producătorii auto

Uniunea Europeană a impus o serie de sisteme avansate de asistență la condus pentru producătorii auto
Sursa foto: Pexels
Publicat: 06/07/2022, 18:18

Comisia Europeană a anunțat că, de astăzi, intră în vigoare Noul Regulament privind siguranța generală a vehiculelor. Sunt introduse, astfel, o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru conducătorii auto, care vor trebui aplicate mașinilor noi. Regulamentul stabilește, de asemenea, și cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor complet autonome în Uniunea Europeană.

Oficialii susțin că noile măsuri de siguranță vor contribui la o mai bună protecție a pasagerilor, a pietonilor și a bicicliștilor din întreaga UE. Potrivit estimărilor, prin intermediul acestor măsuri, peste 25.000 de vieți sunt salvate și sunt evitate cel puțin 140.000 de accidentări grave până în 2038.

Noile măsuri care introduc funcții de siguranță pentru asistarea conducătorului auto includ:

  • Pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze): asistență inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum și semnal de oprire de urgență;
  • Pentru autoturisme și camionete: funcții suplimentare, cum ar fi sistemele de menținere a benzii de circulație și frânarea automată;
  • Pentru autobuze și camioane: tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști și sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

Normele se vor aplica, începând de astăzi, noilor tipuri de vehicule, iar din 7 iulie 2024, tuturor vehiculelor noi. Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

Pe baza Regulamentului privind siguranța generală, Comisia Europeană va prezenta, în această vară, norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, UE devenind, astfel, un pionier în domeniu. Aceste norme vor contribui la creșterea încrederii cetățenilor, la stimularea inovării și la îmbunătățirea competitivității industriei europene a autovehiculelor.

Ele se vor axa, în special, pe vehiculele automatizate, care înlocuiesc conducătorul auto pe autostrăzi (automatizare de nivel 3) și pe vehiculele complet autonome, cum ar fi navetele urbane sau robotaxiurile (automatizare de nivel 4). Noile norme vor alinia legislația UE la noile norme ale ONU privind automatizarea de nivel 3 și vor stabili o nouă legislație tehnică a UE pentru vehiculele complet autonome, primele norme internaționale de acest tip.

Normele vor include procedurile de încercare, cerințele în materie de securitate cibernetică, normele de înregistrare a datelor, precum și monitorizarea performanței în materie de siguranță și cerințele de raportare a incidentelor de către producătorii de vehicule complet autonome. Textul revizuit al Regulamentului privind siguranța generală a fost prezentat de Comisia Europeană în 2018.

Normele au abordat necesitatea îmbunătățirii siguranței vehiculelor și a siguranței rutiere, în contextul în care studiile arată că erorile umane apar în 95 % din accidente. Ulterior, regulamentul a fost adoptat de Parlamentul European și statele membre ale UE în noiembrie 2019, informează hotnews.ro.

Bianca Iliescu
Bianca Iliescu și-a început cariera jurnalistică în 2019, la Prima TV, unde a lucrat ca redactor de știri externe pentru jurnalul "Focus". Ulterior, mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
14 copii din Buzău au rămas orfani de tată, după un accident cumplit. Cum s-a...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Ungaria a abandonat. Dezastru istoric pentru Viktor Orban. Maghiarii au înlemnit
Prognoza meteo actualizată. Canicula se extinde în mai multe județe. Harta cu zonele fierbinți
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Cum au murit bogații lumii pe iahtul nauragiat în apele Siciliei
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Suntem cu un pas mai aproape de implanturile care să trateze epilepsia