Prima pagină » Actualitate » Vasile Bănescu: „Victoria lui NIMENI (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii”

Vasile Bănescu: „Victoria lui NIMENI (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii”

Vasile Bănescu: „Victoria lui NIMENI (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii”
Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al BOR | Foto - Mediafax

Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, a comentat, duminică, pe Facebook, rezultatele de la concursul muzical Eurovision 2024.

Victoria lui Nimeni (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț, toate caricaturizate și evacuate din mentalul colectiv al masei isteric (tele)spectatoare”.

„Un imn chinuit înălțat non-binarității, fluidizării aberante a datului ontologic al sexualității masculine și feminine, lichidării distincțiilor dintre chipurile binelui & răului și a distincției dintre Adevăr și minciuna numită deconstructivist «post-adevăr», dincolo de care începe nu vreo superioară libertate, ci curtea strâmtă a sordidului”, afirmă Bănescu.

Citește și: Mihai Trăistariu, reacție după victoria lui Nemo la Eurovision!

Postarea integrală a lui Vasile Bănescu:

Victoria lui Nimeni (Nemo),

… una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț, toate caricaturizate și evacuate din mentalul colectiv al masei isteric (tele)spectatoare.

O masă în stare de ebrietate ideologică din care cultura reală, elementarele repere morale și însuși Sensul au fost izgonite de activismul șleampăt care huiduie realitatea, siluiește arta, face țăndări ierarhiile și cântă ridicol prohodul planetei căreia i-a crescut temporar temperatura, un simptom manifestat recurent în istoria ei cosmică.
Nemo/ Nimeni. Nu întâmplător, ci foarte expresiv în context.

„Codul” unei uși desenate pe un zid. Destinația oricărei sminteli ideologice.

Un imn chinuit înălțat non-binarității, fluidizării aberante a datului ontologic al sexualității masculine și feminine, lichidării distincțiilor dintre chipurile binelui & răului și a distincției dintre Adevăr și minciuna numită deconstructivist „post-adevăr”, dincolo de care începe nu vreo superioară libertate, ci curtea strâmtă a sordidului.

Relativizarea a tot ce ne onorează ca ființe raționale și ne salvează ca oameni failibili, dar unici ca persoane create pentru a trăi o veșnicie spre care trecem prin episodul morții. Nu doar o meschină viață în care să o facem lată, prostind-ne în fel și chip.

Actualitatea permanentă a uneia dintre cele mai profunde cărți despre cel care truchează realitatea și malformează grotesc ordinea naturală – „Partea Diavolului”, a lui Denis de Rougemont:
Răul secolului (și al acestui secol) – depersonalizarea/ masificarea.

„Marea strategie a Diavolului în timpurile noastre nu se mai sinchiseşte de individ, pentru că acesta a dispărut, ci de mase. Diavolul lucrează en gros.

Kierkegaard a înţeles mai bine decât oricine şi înaintea tuturor principiul diabolic care creează masele:

fuga de propria persoană, dorința de a nu mai fi răspunzător, deci vinovat, şi de a deveni deodată participant la puterea divinizată a Anonimului.

Or, Anonimul are multe şanse de a fi cel căruia îi place să spună:

Eu sunt Nimeni…

Mulţimea este locul de întâlnire al oamenilor care fug de ei înşişi, de ei şi de vocaţiile lor.”

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și