Veste bună despre drumul din sudul Bucureștiului care va lega Berceni și Vidra de Autostrada A0
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că au fost avizate două variante de trasee pentru Drumul Radial Sud-Expres care va lega localitățile Vidra / Berceni de viitoarea Autostradă A0.
„Astăzi au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR două variante de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9, în faza Analizei Multicriteriale 1.
La alegerea alternativelor de traseu s-a ținut cont de realizarea conexiunii drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, dar și de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 și Centura București”, a precizat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit lui Ionel Scrioșteanu, cele două variante de traseu avizate sunt:
- Varianta albastră (foto): Drumul Bercenarului (Sector 4) – Intersecție Drumul Între Vii (Jilava) – Nod cu Bulevardul Metalurgiei – supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra
- Varianta roșie: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4) – Intersecție DR9, Drumul Între Vii și conexiune cu Drumul Bercenarului – supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra
De asemenea, Ionel Scrioșteanu mai spune că principalele caracteristici solicitate proiectantului sunt:
- 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens)
- 2 zone de acostament
- 4 zone de siguranță cu parapeți
- Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară a transportului public
- Piste de biciclete
- Trotuar pietonal
- Transport public
- Iluminat public
„Contractul pentru elaborarea documentației tehnice a fost semnat anul acesta în luna aprilie, iar termenul contractual de finalizare este de 12 luni. Sursa de finanțare este prevăzută din fonduri externe nerambursabile.
Acum două săptămâni, am semnat în calitate de ordonator principal de credite al Infrastructurii rutiere a României, necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente acestui proiect”, mai explică Ionel Srioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ionel Scrioșteanu mai spune că Drumul Radial 9 – Sud Expres DR9 are o lungime de 13.86 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra/Berceni – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.
Ce prevede proiectul Orbital București
„Implementarea drumurilor radiale este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București ADIZMB, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR
„Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană.