Veste bună pentru locuitorii din Sectorul 1 care trăiesc izolați ca în Evul Mediu. Două primării de sector ar putea ridica un nou Pod Săbăreni
Veste bună pentru locuitorii Sectorului 1 din zona Chitila Triaj – Cartierul 16 Februarie, care, la sfârșit de an 2024 trăiesc ca în Evul Mediu. Din cauza faptului că Podul Săbăreni, care traversează calea ferată, este extrem de degradat, transportul public din acest cartier a fost eliminat. Astfel, oamenii sunt obligați să meargă pe jos la serviciu, la școală sau la spital, trei kilometri prin noroaie sau prin zăpadă. Un pas important pentru această comunitate s-ar putea face în această săptămână, joi, pe 19 decembrie, când s-ar putea vota un contract de asociere între Primăria Sectorului 6 și cea a Sectorului 1, privind finanțarea în comun pentru un nou pod în Chitila Triaj.
Locuitorii din Sectorul 1 care trăiesc ca în Evul Mediu primesc o veste bună la sfârșit de an.
Uitați de lume, dar mai ales de autoritățile din București, acești oameni trăiesc într-o mizerie extrem de mare și într-o sărăcie lucie. Nu au apă potabilă, nu au gaze și nici canalizare, iar majoritatea străzilor sunt fără asfalt.
Ei bine, în tot acest tablou extrem de trist, autoritățile au decis în urmă cu câțiva ani să anuleze și transportul public, din cauza faptului că singurul pod de acces în această zonă, peste calea ferată, este extrem de degradat. Ca atare, locuitorii din zonă care vor să ajungă la o stație de autobuz trebuie să meargă pe jos aproape trei kilometri.
Podul Săbăreni trebuie demolat de CFR
Vestea bună este că primăriile Sector 6 și Sector 1 ar putea semna un contract de asociere pentru construcția unui nou pod.
Un proiect în acest sens se află pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al Sectorului 6, de joi, 19 decembrie.
„Proiect de hotărâre privind încheierea unui contract de asociere între Sectorul 6 al Municipiului București și Sectorul 1 al Municipiului București, în vederea finanțării în comun a cheltuielilor necesare pentru realizarea lucrărilor obiectivului de investiții Pasaj rutier superior Podul Săbăreni”, se arată pe ordinea de zi a ședinței CL 6.
Totuși, construcția unui nou pod nu va fi una simplă, mai ales că actualul pasaj trebuie demolat de către cei de la CFR. Demolarea, respectiv construcția unui nou pod va fi dificilă, mai ales din cauza circulației trenurilor.
Podul Săbăreni a fost construit în anul 1964. Strada Drumul Săbăreni din Sectorul 6 traversează linia de cale ferată Bucureşti – Roşiori (Magistrala 100), la km 6+645, spre strada Drumul Poiana Pietrei din Sectorul 1, prin intermediul acestui pasaj din beton armat.
STB a fost eliminat din 2018
Potrivit Club Feroviar, podul a rămas în custodia ceferiștilor, cu toate că gestionarul infrastructurii feroviare nu are ca obiect de activitate întreţinerea podurilor rutiere. Ca atare, nu s-au putut aloca resurse financiare necesare păstrării în bune condiţii a pasajului rutier.
Din 2018, STB a decis ca autobuzele să nu mai treacă peste pod, iar traseul acestora a fost scurtat.
Foto: Google Maps / Club Feroviar
Citește și: