O nouă propunere legislativă ar putea aduce o schimbare semnificativă în ceea ce privește viteza detectată de radar și sancțiunile impuse șoferilor.
Potrivit unui proiect de lege, marja de eroare a radarului va fi redusă la 10 kilometri pe oră sau 10% din viteza indicată, oferind șoferilor un spațiu mai mare de manevră în trafic.
Conform amendamentului propus, în situația în care un șofer depășește limita legală de viteză, polițistul ar putea fi obligat să țină cont de două marje de eroare în favoarea conducătorului auto contravenient.
Această modificare vine ca urmare a neclarităților din legislația actuală privind măsurarea vitezei cu radarul, care au generat numeroase contestații și practici judiciare diferite.
„Acest fapt a condus atât la încărcarea la un nivel fără precedent a instanțelor de judecată cu soluționarea contestațiilor conducătorilor auto sancționati contravențional pentru depășirea vitezei, cât li la o practică judiciară diferită.
Practica judiciară este diferită în sensul în care, prin hotărârile pronunțate, unele instanțe de judecată au recunoscut existența marjelor de eroare ale cinemometrelor, iar altele nu au recunoscut existența acestora, ceea ce a condus în mod evident la discriminarea conducătorilor auto mai sus mentionați”, spun autorii amendamentului în motivarea acestei propuneri.
Pentru ca această modificare să intre în vigoare, ea trebuie să fie adoptată de Parlament și apoi promulgată de către șeful statului. Însă, dacă va fi implementată, aceasta ar aduce România în acord cu alte țări europene care au deja norme similare în ceea ce privește marjele de eroare ale radarului.
În țări precum Franța, Bulgaria, Germania, Olanda și altele, toleranțele admise pentru radar variază între 3 km/h și 3% din viteza indicată, în funcție de tipul de radar și de viteza detectată, potrivit stirileprotv.ro.