Vești proaste pentru șoferi. Prețul PIESELOR auto au explodat. Cât costă acum să schimbi un parbriz pentru Dacia Logan
Toți șoferii știu că deținerea unui autoturism este adesea costisitoare întrucât necesită bani în combustibil și revizii anuale. Totuși, în ultimii ani prețurile au explodat la propriu pentru piesele auto, ceea ce reprezintă o nouă lovitură majoră pentru soferi după ce prețul asigurărilor RCA a crescut la sume alarmante, ce depășesc cu mult salariul minim pe economie în România.
Reparațiile auto au devenit din ce în ce mai costisitoare. Prețurile pieselor auto au crescut considerabil, iar tarifele pentru reparații s-au dublat în unele cazuri.
În ultimii trei ani, costul mediu pentru piesele auto necesare reparațiilor pe baza poliței RCA a crescut de la aproximativ 4.830 de lei la aproape 6.500 de lei.
„Prețurile au crescut la producători. Fie că mașina se repară pe CASCO, pe RCA sau pe cheltuiala clientului, prețurile au crescut, în special la piesele originale”, a declarat Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto.
„Creșterile cele mai mari s-au înregistrat la componentele care consumă multă energie în procesul de producție, cum ar fi roțile și anvelopele”, a explicat Alexandru Șeremet, reprezentant al unui importator auto, potrivit Observatornews.ro.
De exemplu, prețul unei uși față dreapta pentru o Dacia a crescut de la 1.739 de lei în 2023 la 2.278 de lei în prezent. De asemenea, un parbriz care anul trecut costa 2.200 de lei a ajuns acum la 5.500 de lei.
„Prețurile au dublat față de acum doi ani, atât la manoperă, cât și la piesele de schimb”, a spus un șofer.
Pe lângă scumpiri, piesele auto sunt livrate cu întârziere.
„Furnizorii nu mai păstrează stocuri mari, preferând să aibă un număr limitat de piese. Astfel, termenul de livrare este mai mare, așteptând o săptămână pentru piese care înainte veneau a doua zi”, a declarat Lucas Ionescu, reprezentant service.
Reviziile auto sunt și ele mai costisitoare. Schimbul fluidelor și al filtrelor, precum și verificările sistemului de frânare pot depăși acum 1.000 de lei, cu 25% mai mult decât anul trecut.
Citește și: