Vin banii înapoi pe facturile „umflate” la GAZE. Peste 200.000 de români au primit deja facturi pe minus. Șeful AFEER: „Lucrurile vor intra în normar”
Sute de mii de români au primit facturi de gaz cu valori negative după haosul legislativ care a generat întârzierea perioadelor de facturare către consumatori, conform declarației președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), George Niculescu la Antena 3.
Potrivit legii, furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura în așa fel încât să îi factureze consumatorului final cel mai mic preț dintre prețul plafonat, prețul contractual și prețul final, așa cum sunt ele definite în Ordonanța 27. Din cauza schimbărilor frecvente ale legii în periaoda 2021-2022, furnizorii de gaze naturale nu au putut să respecte această cerință legală, ceea ce a dus la emiterea de facturi cu valori negative.
Șeful AFEER, Ion Lungu, a subliniat faptul că furnizorii sunt obligați să returneze banii clienților într-o formă sau alta pentru cei care au primit facturi cu valori negative, fără a mai fi necesară o cerere din partea acestora.
„Legea prevede că în cazul în care este o diferență de plată mai mare de 100 lei, respectiv ar trebui să plătească furnizorul mai mult de 100 lei, furnizorul este obligat să returneze cumva, din oficiu. În cazul în care este mai mică, rămâne la furnizor și se scade din facturile ulterioare, dar sigur că dacă consumatorul alt are altă opțiune, poate să discute cu furnizorul”, a spus Ion Lungu.
În plus, ANRE a anunțat că problemele cu facturarea la gaze naturale ar trebui să fie rezolvate până la sfârșitul lunii în curs, conform declarației șefului AFEER. Aceasta vine după nouă luni de facturi întârziate sau greșite, care au afectat sute de mii de români.
În ultima perioadă peste 200.000 de clienți au primit facturi de regularizare la gaze naturale cu sume negative.