Prima pagină » Actualitate » PROBLEME noi pentru Wizz Air. Motivul pentru care compania low-cost ar putea fi obligată să anuleze mii de zboruri

PROBLEME noi pentru Wizz Air. Motivul pentru care compania low-cost ar putea fi obligată să anuleze mii de zboruri

PROBLEME noi pentru Wizz Air. Motivul pentru care compania low-cost ar putea fi obligată să anuleze mii de zboruri
Noi probleme pentru pasagerii Wizz Air. Mai mulți români care urmau să zboare de la Londra au decolat după 20 de ore

Perspective din ce în ce mai sumbre pentru compania Wizz Air, compania aeriană low-cost, care ar putea fi obligată să anuleze cel puțin 8.500 de zboruri și să elimine aproximativ două milioane de locuri în perioada octombrie a acestui an și martie 2024 din cauza unor probleme cu motoarele Pratt & Whitney GTF ale aeronavelor Airbus A320neo și A321neo.

Conform planificării pentru perioada de șase luni afectată, Wizz Air oferă 19 milioane de locuri la peste 85 de mii de zboruri. 84 de Airbus A320neo și A321neo din flota Wizz Air au motoare Pratt & Whitney GTF, ceea ce reprezintă o parte semnificativă din flota de 185 de aeronave.

Potrivit unor estimări ale experților, acest lucru ar putea însemna o pierdere de 132 de milioane de euro pentru compania aeriană.

Informațiile au fost transmise de publicația ungară HVG, iar potrivit unor estimări ale experților, anulările zborurilor ar putea însemna o pierdere de 132 de milioane de euro pentru compania aeriană low-cost maghiară.

Aceste cifre sunt estimate de cotidianul italian Corriere, care a consultat planurile de zbor pentru perioada de iarnă și pe baza situației financiare a companiei aeriene.

Pe lângă Wizz Air, multe alte companii aeriene pot fi și ele puternic afectate, inclusiv Volaris, Spirit Airlines, Indigo, Turkish Airlines, Sichuan, Air China și Lufthansa, deoarece operează multe avioane echipate cu astfel de motoare, scrie G4Media.ro.

Mai exact, motoarele GTF de la American Pratt & Whitney au intrat sub controlul autorităților de siguranță a aviației în momentul în care au fost descoperite fisuri microscopice în unele dintre turbinele lor de înaltă presiune, după ce una dintre paletele turbinei motorului V2500, fabricate printr-un proces similar, s-a rupt.

Compania a informat că 600-700 dintre cele aproximativ 3.000 de motoare GTF aflate în circulație vor trebui inspectate între 2023 și 2026. Motoarele aeronavelor Wizz Air se numără și ele printre cele supuse inspecției.

Compania aeriană low-cost a confirmat, într-o notă către investitori, că a fost informată de producător că „motoarele vor fi inspectate pe tot parcursul anului 2023 și în 2024 și apoi scoase din avion.”Aceasta înseamnă că unele dintre avioane nu pot decola în acest timp.

Zboruri Wizz Air întârziate, pasageri disperați

Gândul a primit numeroase sesizări din partea pasagerilor disperați, privind întârzierile foarte mari ale avioanelor Wizz Air. Pasagerii care au fost nevoiți să stea cu orele prin aeroporturi după ce cursele le-au fost amânate se plâng că nu primesc nicio explicație pentru întârzierea zborurilor.

Numai în perioada 22 iunie – 5 iulie, peste 200 de curse Wizz Air au avut cel puțin 30 de minute întârziere și 13 au fost anulate, conform celor mai recente date transmise de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

Recent, a avut loc un incident într-un avion Wizz Air. Pasagerii unei curse de la București la Roma au trăit clipe de coșmar, în condițiile în care instalația de aer condiționat a aeronavei nu funcționa. Unui copil i s-a făcut rău, iar restul pasagerilor se luptau să reziste făcând-și vânt cu diverse pliante găsite în avion.

În ciuda numeroaselor probleme, compania din Ungaria nu poate fi amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, deoarece legislația românească actuală nu permite sancționarea firmelor cu sediul în altă țară.

Necazurile provocate de Wizz Air par fără sfârșit după ce cursele anulate în ultima clipă, cu pasageri uitați în diverse aeroporturi europene sau întârzierile repetate ale unor zboruri au devenit deja un obicei al companiei cu sediul la Budapesta.

Dacă în cazul companiei românești Blue Air, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a putut să ia măsuri și să aplice amenzi-record, de ordinul milioanelor de euro, în cazul Wizz Air, ANPC este legată de mâini și de picioare.

După amânarea sau anularea a sute de curse aeriene ale Wizz Air, șeful ANPC, Horia Constantinescu, a explicat, pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii în alte țări. Horia Constantinescu a precizat că proiectul legislativ care ar urma să permită ANPC să aplice sancțiuni și în astfel de cazuri a fost blocat în Parlament de către parlamentarii USR.

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | Pasagerii nimănui. Wizz Air amână sau anulează zboruri și nimeni nu justifică de ce. Cine vrea explicații, plătește un euro pe minut

Zeci de curse Wizz Air amânate sau anulate, ANPC nu poate da amenzi! Horia Constantinescu: Legea e blocată în comisii. USR favorizează bătaia de joc

Andreea Raicu, după 18 ore întârziere a zborului de la Milano la București. „Wizz nu este o opțiune niciodată”

EXCLUSIV | Cum a pierdut o familie din București 1.000 de euro din cauza Wizz Air. „Mi-au dat mail că zborul este anulat cu două ore înainte”

Pățania unor români afectați de anularea zborului WIZZ Air dintre Praga și București. „Nu ne-au oferit cazare și masă. Ni s-a spus să ne descurcăm”

Wizz Air reduce în august numărul de zboruri din România. Ce opțiuni au clienții care au cumpărat deja bilet

A terminat Facultatea de Jurnalism. Iubește să afle despre oameni și despre poveștile lor, dar și să prezinte la cald informații interesante care să-i ajute pe cei dornici  de a fi la curent cu ... vezi toate articolele

Citește și