Wizz Air își închide o bază de operare din România, pentru a-și optimiza rețeaua. Ce se întâmplă cu zborurile de pe aceste rute
Operatorul aerian low-cost Wizz Air a anunțat, joi, că de la finalul lunii viitoare va renunța la una dintre cele șapte baze de operare din România, pentru a-și optimiza rețeaua de zbor.
Compania ungară Wizz Air va închide, începând din 28 octombrie, baza de operare de la Suceava, una dintre cele șapte pe care și le-a stabilit în cei 17 ani de când a intrat pe piața din România.
„Wizz Air, a anunțat astăzi planurile de ajustare a rețelei și de optimizare a activității din România pentru a crește fiabilitatea operațională pentru clienții locali. Mai exact, compania aeriană își ajustează rețeaua din Suceava și se va concentra pe zborurile ce vor fi operate în continuare, pentru a optimiza mai bine timpul de zbor și a minimiza perturbările și anulările pentru clienții din România”, au transmis, joi, reprezentanții Wizz Air.
Închiderea unei baze operaționale presupune că la acel aeroport nu mai sunt alocate aeronave care rămân acolo peste noapte sau echipaje/angajați ai companiei aeriene – piloți, însoțitori de zbor. „Tuturor angajaților afectați de la baza din Suceava li se vor oferi oportunități de lucru în altă parte în rețeaua Wizz Air”, au precizat reprezentanții operatorului aerian
O companie nu trebuie să aibă neapărat bază ca să opereze de pe un anumit aeroport, iar în acest caz Wizz Air va continua să opereze pe cinci rute de la Aeroportul Suceava, respectiv: Londra Luton, Roma, Milano Malpensa, Dortmund și Memmingen.
Potrivit reprezentanților companiei, zborurile spre Larnaca, Eindhoven, Bruxelles Charleroi, Paris Beauvais și Bologna vor continua să fie deservite, dar de la baza din Iași, care va crește odată cu adăugarea unei a cincea aeronave în această iarnă.
5.000 de zboruri pe lună către 24 de țări
„Wizz Air își menține angajamentul de a crește pe termen lung pe piața românească, creând sute de locuri de muncă suplimentare atât în cadrul companiei, cât și în industriile asociate, stimulând creșterea rapidă a sectoarelor turismului și ospitalității din România”, a transmis compania.
Astfel, compania aeriană a anunțat că operează peste 5.000 de zboruri pe lună către 24 de țări de la șase baze din România: București, Cluj, Timișoara, Iași, Craiova și Sibiu.
Primul zbor Wizz Air a decolat de la Suceava pe 3 august 2016, iar de atunci, compania a transportat peste 2 milioane de pasageri pe rutele sale low-cost spre și dinspre Suceava și va continua să fie cea mai mare companie aeriană care operează spre Suceava.
„Ca urmare a planurilor de optimizare a pieței din România, menite să sporească fiabilitatea operațională pentru clienții noștri locali, operațiunile noastre din Suceava au devenit nesustenabile. Cu toate acestea, ne menținem angajamentul de a sprijini creșterea continuă în România. Wizz Air nu va părăsi Suceava și va continua să opereze peste 50% din capacitatea sa anterioară de la Suceava pentru a sprijini în continuare conectivitatea, asociată cu prețuri scăzute și o experiență de înaltă calitate. Principalele noastre obiective sunt de a contacta cu promptitudine toți clienții afectați, oferindu-le îndrumare precisă cu privire la opțiunile disponibile, și de a ne extinde sprijinul pentru echipajul nostru de la Suceava. Wizz Air persistă în a oferi tarife competitive de pe mai multe aeroporturi din România, inclusiv Iași, Cluj, Sibiu, București, Timișoara și Craiova”, a declarat Diarmuid Ó Conghaile, directorul general al Wizz Air Malta.
Wizz Air, care se declară cea mai sustenabilă companie aeriană din punctul de vedere al mediului din lume, a transportat 77 de milioane de pasageri către și dinspre România de la intrarea pe piața locală, creând peste 57.000 de locuri de muncă în industriile asociate în ultimii 17 ani. În plus, Wizz Air va anunța în următoarele săptămâni și noi servicii pentru rețeaua din România.
În anul financiar F23, care s-a încheiat pe 31 martie 2023, Wizz Air a avut 51,1 milioane de pasageri.
Clienții care au rezervat direct prin wizzair.com sau prin aplicația pentru mobil a companiei și care sunt afectați de schimbări vor fi notificați prin e-mail și pot opta pentru reprogramarea gratuită, pentru o rambursare de 120% din tariful inițial sub formă de credit de companie sau rambursarea a 100% din banii achitați.
Sursa foto: Schutterstock