Wizz Air roagă clienții să ajungă la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zborurile programate vineri. Mai multe servicii online nu funcționează

Publicat: 19 07. 2024, 13:01
Actualizat: 19 07. 2024, 13:04

Operatorul aviatic low-cost Wizz Air transmite clienților să se mobilizeze pentru a ajunge la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zborurile de vineri, având în vedere că sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți. Este vorba de compania Microsoft care, conform presei internaționale, care are probleme ce țin de serviciile cloud.

Wizz Air se confruntă astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terțe părți, au transmis reprezentanții operatorului aviatic.

„Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile”, au declarat oficialii.

Deja mai multe zboruri ale operatorului maghiar au fost anunțate că au întârzieri semnificative vineri.

Aplicația online nu e disponibilă

Potrivit companiei, următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:

  • Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
  • Sistemul de rezervare;
  • Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
  • Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente.

„În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-inul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport. Vă mulțumim pentru înțelegerea acordată în timp ce ne confruntăm cu efectele întreruperii sistemelor IT globale. Echipa Wizz Air face tot posibilul pentru a minimiza perturbările pentru clienții noștri”, au transmis reprezentanții operatorului aviatic.

Cel mai mare operator aviatic din țară

Wizz Air, care a operat primul său zbor din România în 2006, Wizz Air a devenit cea mai mare companie aeriană din țară în ceea ce privește flota și numărul de pasageri transportați. Oficialii anuțau în octombrie anul trecut că, începând din iunie 2024, Wizz Air va avea 36 de aeronave staționate în România, la cele șase baze din București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara, și o rețea ce cuprinde 171 de rute, către 79 de destinații din 24 de țări.

Per ansamblu, au fost 9,32 de milioane de pasageri transportați în și din România de Wizz Air, între ianuarie și septembrie 2023, cu 43% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului preceent, iar până la finalul anului numărul 2023 era estimat să ajungă la 13,05 milioane, față de 9,79 de milioane de pasageri transportați în 2022.

La nivel global, Wizz Air operează o flotă de 220 de aeronave Airbus A320 și A321 și a avut 62 de milioane de pasageri în anul financiar 2024, ce s-a încheiat la 31 martie 2024.

Toate zborurile Wizz Air sunt operate cu aeronave Airbus A320 cu 180 de locuri, A320neo cu 186 de locuri, A321 cu 230 locuri și aeronave Airbus A321neo cu 239 locuri.