Peste 50 de zboruri de repatriere sunt anunțate, până la acest moment, pe Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).
Acestea sunt programate pentru perioada 2-13 martie și au ca destinație Atena, New Delhi, Cairo, Mumbai, Istanbul, Casablanca, Medina, Kuweit, Hindon, Lisabona, Amman și Tbilisi. Programul se actualizează permanent și, oricând, pot fi adăugate noi curse.
Pentru miercuri, 2 martie, pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București au fost programate 16 zboruri charter de repatriere pentru 3079 de cetățeni ai altor state care se aflau pe teritoriul Ucrainei în momentul declanșării conflictului militar cu Rusia.
Astfel, patru companii aeriene indiene vor opera zboruri către New Delhi, Mumbai, Hindon și Kuweit, transportând un număr total de 1.486 de cetățeni indieni.
De asemenea, compania aeriană Garuda Indonezia va opera un zbor de repatriere pentru un număr de 199 de pasageri, decolând către Medina, Royal Jordanian Air Force va opera un zbor cu destinația Amman (70 de pasageri), Royal Air Maroc va opera un zbor cu destinația Casablanca (159 pasageri).
Totodată, Brazilian Air Force va opera un zbor cu destinația Lisabona, iar compania aeriană Turkish Airlines va opera cinci zboruri cu destinația Istanbul, transportând 1165 de pasageri.
În aeroport au fost organizate zone speciale de așteptare pentru pasagerii care urmează a fi repatriați, iar aceștia au la dispoziție un flux special destinat și o zonă dedicată efectuării controlului de frontieră.
În cel mai scurt timp, în fața terminalului Plecări, vor fi amplasate corturi pentru a prelua pasagerii care aglomerează zona publică pe perioada așteptării, înaintea formalităților premergătoare zborului. Corturile vor fi încălzite, iar pasagerii vor primi apă, ceai și informații utile.
De asemenea, pentru a facilita transmiterea informațiilor către pasagerii proveniți din Ucraina, a fost constituit un punct de traducere cu interpreți de limbă ucraineană și rusă.
CNAB a luat toate măsurile necesare pentru ca procesarea tuturor pasagerilor să se deruleze în cele mai bune condiții; în acest sens, a fost suplimentat personalul propriu din aeroport și s-a solicitat suplimentarea personalului de handling și de control.