Zona din România unde elevii au intrat deja în VACANȚA de vară / Motivul pentru care au terminat cursurile mai devreme și cum a fost posibil
În timp ce majoritatea elevilor din România așteaptă cu nerăbdare vacanța de vară, cei din județul Alba au început deja să se bucure de zilele libere. Elevii de la școlile din satele Loman, Tonea, Strungari și Purcăreți au terminat cursurile mai devreme, urmând să revină la școală abia în toamnă.
Această vacanță timpurie nu este întâmplătoare, ci este strâns legată de una dintre cele mai vechi tradiții din România: transhumanța. Copiii de oieri din aceste localități duc mai departe tradiția părinților lor, implicându-se activ în această practică pastorală esențială pentru comunitatea locală.
Transhumanța reprezintă migrația sezonieră a turmelor de oi între pășunile de vară și cele de iarnă, fiind o activitate care necesită efortul întregii familii. În Alba, majoritatea familiilor au turme mari de oi, iar copiii joacă un rol crucial în gestionarea acestora pe parcursul transhumanței, conform Fanatik.
Cum a fost posibil să intre atât de devreme în vacanță
Pentru a se asigura că elevii nu rămân în urmă cu materia școlară, școlile din aceste sate funcționează după un calendar special, aprobat de Inspectoratul Școlar Județean Alba. Astfel, elevii frecventează cursurile și sâmbăta pentru a acoperi toată programa înainte de începerea transhumanței.
Prin acest program adaptat, 53 de elevi au încheiat deja anul școlar, pregătindu-se acum să plece în transhumanță împreună cu familiile lor. Acest aranjament educațional permite copiilor să participe activ la tradițiile și ocupațiile specifice zonei, fără a neglija educația lor.
Transhumanța nu este doar o tradiție, ci și o componentă esențială a vieții economice și culturale din județul Alba. Practicată de secole, aceasta implică migrarea sezonieră a turmelor de oi către pășuni mai bune, asigurând astfel hrana necesară pentru animale și produse de calitate superioară pentru piață. Această tradiție a modelat nu doar peisajul rural, ci și modul de viață al comunităților implicate.
Vă recomandăm să citiți: