Prestația lui Călin Georgescu, candidatul independent care a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale, a fost remarcată de membrii organizației neguvernamentale Funky Citizens, care a avut observatori la secțiile de votare, dar în nici un caz nu a fost prevăzut un astfel de rezultat, a spus, pentru Gândul, Ana Dragomir, activist și director de comunicare al organizației.
Echipa de campanie a lui Călin Georgescu a profitat din plin de atuurile social media, dar victoria nu poate fi atribuită exclusiv acestei platforme, a comentat Ana Dragomir, directorul de comunicare al organizației neguvernamentale Funky Citizens, care se recomandă „un ONG la intersecția dintre bună guvernare și cetățenie activă”.
La alegerile care au început vineri și s-au terminat luni dimineața în diaspora, iar duminică, între 07.00 și 21:00 în țară, candidatul independent Călin Georgescu a câștigat cele mai multe voturi, conform rezultatelor finale nevalidate, urmat de președinta USR, Elena Lasconi, și de Marcel Ciolacu, care la scurt timp de la finalizarea numărării voturilor, și-a anunțat oficial demisia din funcția de președinte al PSD.
Unul dintre palierele pe care organizația le-a acoperit în contextul electoral din acest an a fost chiar o campanie pe informare asupra pericolului dezinformării pe TikTok și un ghid de identificare a fake news-urilor care circulă pe rețeaua socială, în parteneriat cu aceasta.
Pe Călin Georgescu l-am mai văzut înainte, îl știam, nu am fost atât de șocați cum a fost mai multă lume, dar nu am crezut nici noi că o să fie chiar atât de sus. Dar situația în care suntem, noi nu putem să o punem doar pe spatele unei aplicații social media, TikTok.
Da, TikTok e un mediu de comunicare pe care l-au folosit în campania lui Călin Georgescu, au profitat de el și de cum se face și se viralizează conținut acolo. A fost acolo prezent, dar nu este singurul motiv pentru care credem că ne găsim în situația asta”, a comentat Ana Dragomir, pentru Gândul, rezultatele din primul tur al alegerilor prezidențiale, care au răsturnat toate sondajele făcute în campania electorală și toate exit poll-urile prezentate la finalul votării.
Prezența virală pe TikTok a contat, dar nu este principalul motiv al victoriei lui Călin Georgescu, consideră reprezentanta Funky Citizens.
Nu cred că este motivul principal pentru care a ajuns pe primul loc după turul unu al alegerilor prezidențiale. L-a ajutat, da, sigur, dar nu cred că este principalul motiv. Unul dintre cele mai mari motive pentru care s-a întâmplat chestia asta este că oferta politică nu a fost plăcută în totalitatea ei de foarte mulți oameni și electoratul s-a mișcat foarte mult între partide.
Nu, nu doar TikTok-ul a avut un impact aici, ci și faptul că oamenii nu a mai vrut să voteze cu oamenii cu care au mai votat în trecut, s-au dus către opțiune nouă, opțiune vizibilă”, a precizat directorul de comunicare al organizației neguvernamentale Funky Citizens.
ONG-ul are observatori la vot la fiecare tur al alegerilor prezidențiale și parlamentare și lucrează la raportul privind derularea scrutinului încheiat duminică, la ora 21:00, în România și pe toate continentele.
Al doilea tur al alegerilor prezidențiale are loc între 6 și 8 decembrie în diaspora și pe 8 decembrie în secțiile din țară.
CITEȘTE ȘI: