„Campania electorală pe posturile de radio și de televiziune, publice și private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 00:00, și se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 07:00″, potrivit deciziei, postate pe site-ul CNA, privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare.
În decizie se mai menționează că posturile de radio și de televiziune private care vor să realizeze și să difuzeze emisiuni electorale au obligația să facă cunoscut public acest lucru prin presă și/sau prin programele lor și să comunice CNA printr-o adresă implicarea lor în campania electorală până pe data de 8 aprilie.
„Timpii de antenă oferiți competitorilor electorali, potrivit dispozițiilor art. 7, trebuie să respecte ponderea stabilită prin dispozițiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după cum urmează:
a) 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care au membri în Parlamentul European și care participă la alegeri, precum și alianțelor politice sau electorale dintre acestea;
b) 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum și candidaților independenți”, reiese din decizia CNA.
Nerespectarea prevederilor acestei decizii se sancționează potrivit dispozițiilor Legii nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, conform unor prevederi din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, arată sursa citată.
Decizia intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit CNA.