PMB: Program prelungit pentru preschimbarea actelor de identitate, înaintea alegerilor locale

Publicat: 15 09. 2020, 16:03
În 27 septembrie, cetățenii care nu s-au înscris în Registrul electoral cu adresa de reședință vor fi înscriși în listele suplimentare

Primăria Municipiului București îi îndeamnă pe locuitorii care intenționează să își exprime dreptul de vot în 27 septembrie să își verifice actele de identitate, iar în eventualitate în care este expirat sau deteriorat, precum și pierdut sau furat, să se adreseze serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliază, care au program de funcționare prelungit.

Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, împreună cu serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6, asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral si vine în sprijinul cetățenilor, astfel încât aceștia să își poată exercita dreptul la vot, au transmis, marți, reprezentanții PMB, printr-un comunicat de presă.

La alegerile locale din 27 septembrie, au dreptul de a alege cetăţenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, inclusiv cei care împlinesc această vârstă în ziua alegerilor; cetățenii români care nu au fost puși sub interdicție sau cărora nu le-a fost interzisă exercitarea dreptului de a alege, pe durata stabilită prin hotărâre judecătorească definitivă; cetăţenii Uniunii Europene care au domiciliul sau reşedinţa în România.

Potrivit Ghidului Alegătorului  întocmit de Autoritatea Electorală permanentă, actele de identitate cu care se poate vota, în cazul cetățenilor români, sunt cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile în ziua votării, iar în cazul cetățenilor Uniunii Europene: orice document valabil care le atestă identitatea.

Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, a detaliat luni, după ședința de Guvern, hotărârire adoptate, la propunerea Comitetului pentru Situații de Urgență, privind prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, pentru organizarea mitingurilor și a demonstrațiilor, dar și o parte dintre regulile pentru campania electorală și pentru măsurile pentru ziua votului.

Cât costă și unde se achită taxa

Prin urmare, centrele de eliberare a actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, în conformitate cu  prevederile OUG nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vor functiona dupa un program prelungit, respectiv:

  • 08.00-16.00 – în ziua de 26.09.2020 (sâmbătă)
  • 07.00-21.00 – în ziua de 27.09.2020 (duminică)

Potrivit PMB, cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.

Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:

  • D.G.E.P.-M.B. la ghișeul biroului de evidență a persoanelor;
  • S.P.C.L.E.P. Sector 1, on-line, pe site-ul Ghișeul.ro / transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poștale în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:
  • Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
  • Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1; (Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ; Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti)
  • Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).
  • S.P.C.L.E.P. Sector 2,  la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2;
  • S.P.C.L.E.P. Sector 3, la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
  • S.P.C.L.E.P. Sector 4 , la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4, precum și on-line, pe site-ul propriu;
  • S.P.C.L.E.P. Sector 5,  la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5,  precum și prin SMS, apelând numărul scurt 7530.
  • S.P.C.L.E.P. Sector 6, la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor

Potrivit comunicatului PMB, în situația în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 3 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.

Câți cetățeni cu drept de vot sunt în Capitală

Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 25 august 2020 este de 19.004.986, dintre 18.270.004 au domiciliul sau reședința în țară, iar 734.982 au domiciliul în străinătate.

  • SECTORUL 1: Total: 208.929 – Bărbați: 93.130 – Femei: 115.799
  • SECTORUL 2: Total: 306.940 – Bărbați: 137.409 – Femei: 169.531
  • SECTORUL 3: Total: 442.991 – Bărbați: 212.557 – Femei: 230.434
  • SECTORUL 4: Total: 275.147 – Bărbați: 124.243 – Femei: 150.904
  • SECTORUL 5: Total: 247.126 – Bărbați: 114.668 – Femei: 132.458
  • SECTORUL 6: Total: 328.845 – Bărbați: 148.453 – Femei: 180392