Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a anunțat că Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor va avea program prelungit în zilele de 5 și 6 decembrie, pentru eliberarea actelor de identitate, ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora.
„Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti, împreună cu serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor 1-6, vine în sprijinul cetăţenilor municipiului Bucureşti şi asigură un program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005”, potrivit unui comunicat transmis de PMB.
Sursa citată arată astfel că în zilele de sâmbătă şi duminică (5-6 decembrie), programul de lucru al serviciilor publice locale comunitare de evidenţă a persoanelor aferente celor 6 sectoare va fi următorul:
– Între orele 08.00-16.00 – în data de 5 decembrie (sâmbătă)
– Între orele 07.00-21.00 – în data de 6 decembrie (duminică).
Cartea de identitate se eliberează pe baza cererii scrise şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:
– Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti – la ghişeul biroului de evidenţă a persoanelor;
– Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 1 – online, pe site-ul Ghişeul.ro (https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public), transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghişeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate), fizic la bănci, oficii poştale, în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095;
– Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1);
– Centre impozite şi taxe locale Sector 1, la adresele: Calea Griviţei nr. 208 – 210 şi Str. Pajurei nr. 13, Sector 1;
– Primăria Sectorului 1 Bucureşti (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1).
- Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2;
– Direcţia de Evidenţa Persoanelor Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
– Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 şi Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, precum şi online, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);
– Direcţia Evidenţa Persoanelor Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, precum şi prin SMS la numărul scurt 7530;
– Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Sector 6 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor.
„În situaţia în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovada adresei de domiciliu etc.), în conformitate cu prevederile art. 20 din actul normativ sus-menţionat, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune 3 fotografii 3/4 cm şi contravaloarea actului de identitate (1 leu), achitată în acelaşi mod ca în cazul cărţilor de identitate”, mai anunță PMB.