Ia în considerare lista de mai jos pentru a evita cheltuieli dureroase.
1. Piciorul pe ambreiaj
Sustinerea piciorului pe ambreiaj nu face bine sanatatii generale a masinii tale. Chiar daca ai impresia ca nu se intampla nimic, ambreiajul are de suferit ducand la uzarea prematura a acestuia. Indiferent daca te deplasezi in oras sau in mediul urban nu este indicat sa atingi pedala de ambreiaj atunci cand masina ruleaza. Pentru „odihna” piciorului stang exista a „patra pedala” – un loc special conceput pentru a sustine piciorul stang langa pedala de ambreiaj.
2. Utilizarea partiala a cursei ambreiajului
Transmisia este elementul cheie sau mai bine spus ansamblul mecanic responsabil cu punerea in miscare a masinii. Ambreiajul si cutia de viteze sunt legatura dintre sofer si motor. Pentru a putea schimba treptele de viteze, adica sa actionam angrenajele din cutia de viteze, trebuie sa decuplam transmiterea fluxului de putere de la motor prin apasarea ambreiajului. Acest lucru este invatat inca din prima ora de la scoala de soferi. Ceea ce nu se spune acolo este faptul ca este necesar sa apasam ambreiajul pana la capatul cursei pentru a evita distrugerea dintilor pinioanelor care angreneaza in cutia de viteze.
3. Utilizarea motorului in regim subturat
Foarte multa lume utilizeaza acest „procedeu” pentru a incerca sa reduca consumul de carburant, respectiv costul per kilomentru. Partea proasta al acestui „artificiu” este ca dupa un timp, in care se obtine o reducere a consumului de carburant, pretul pentru efectele secundare produse de acest regim de utilizare a motorului va fi foarte mare. Pot sa „cada” injectoarele, catalizatorul, turbina etc.