1. Alegeți mijloacele de transport în comun
Multora, probabil, nu le va conveni această soluție, care înseamnă să renunțe la confortul propriu. Însă utilizarea metroului sau a mașinilor de transport în comun înseamnă clar o economie în buzunar. Acum, că vine și primăvara, ar fi cazul să începeți să folosiți și bicicletele, deși, în România, acest fenomen are, încă, prea puțini adepți.
2. Planificați-vă ruta
Asigurați-vă că aveți o destinație clară. În funcție de aceasta, puteți să vă planificați mai ușor traseul, scurtăturile fiind de preferat pentru a evita aglomerația în care mașina va consuma combustibil degeaba. Acum e momentul să vă bazați pe sistemele de navigație, mai ales pe cele care vă dau cea mai bună alternativă în timp real. Cam greu în România, dar nu imposibil, mai ales în orașele mari.
3. Verificați presiunea în pneuri
Trebuie să știți că pneurile neumflate la presiunea nominală pot duce la creșterea consumului cu circa 3%. De aceea, e bine să verificați cât ma des presiunea din pneuri, o valoare nominală ajutându-vă să obțineți un consum sensibil mai scăzut. Pe lângă faptul că evitați uzura accentuată a cauciururilor și chiar posibile explozii de cauciuc.
4. Scăpați de obiectele inutile din mașină
Orice obiect în minus înseamnă o masă mai redusă a mașinii, ceea ce înseamnă un consum mai mic. Ar fi util să scăpați de lucrurile de care nu aveți nevoie în utilizarea zilnică – chiar dacă, luate separat, ar fi hilar să credem că portul de CD-uri sau manualul de service ar putea duce la scăderea consumului, dacă le adunați se poate ajunge la o economie de câteva kilograme importante, care înseamnă câteva zeci de grame de combustibil economisiți la fiecare kilometru.
5. Asigurați o aerodinamică bună mașinii
În principal, acest sfat se adresează celor care utilizează tot timpul cutii de bagaje pe acoperiș. Se știe că, în funcție de viteză, consumul crește chiar și cu 3 litri/100 km, doar din rațiuni aerodinamice. Prin urmare, lăsați comoditatea deoparte și folosiți aceste dispozitive doar când aveți cu adevărat nevoie.
6. Nu turați motorul
Încercați să vă țineți în frâu pornirile viteziste sau de competiție la semafor. La plecarea de pe loc turați mai puțin motorul și plecați mai ușor de pe loc, pentru a nu consuma mai mult decât necesar. În aceste vremuri, sintagma „grăbește-te încet” ar trebui să fie regulă generală. Schimbarea treptelor ar fi bine să se realizeze la limita inferioară a turației optime (cam la 2.500 rpm la motoarele pe benzină, respectiv 2.000 rpm la motoarele diesel).
Citește în continuare pe promotor.ro.