Sistemul de frânare este alcătuit din mai multe piese. Unele dintre ele se uzează destul de repede și pot fi schimbate cu ușurință, precum plăcuțele de frână, pe când altele pot viza conductele sau cilindrul de la pedala, iar inlocuirea lor este mai costisitoare.
Și pentru unele, și pentru altele, există simptome care anunță apariția unor probleme, așa că ar fi bine să le știm pentru a nu ajunge în situația aceea proverbială în care să spunem că „am rămas fără frâne”. CNN.COM ne arată care sunt aceste simptome.
Totuși, chiar și în cazul în care nu observăm apariția unor semne frânele trebuie verificate la fiecare șase luni, pentru a evita orice probleme în timpul condusului.
1. Performanță slabă de frânare sau cursa moale a pedalei. În acest caz probabil lichidul s-a scurs din sistem. Asta denotă o problemă mai gravă care cere schimbarea completă a sistemului. Ajuns în acest punct mașina nu mai poate fi transportată pe roțile ei până la cel mai apropiat service;
2. Scârțâit sau huruit în timpul frânării. Acestea pot anunța uzarea plăcuțelor sau blocarea pistonului de etrier;
3. Mașina „trage” într-o parte. Asta se întâmplă când plăcuțele de frână fie au fost contaminate cu ulei sau cu vaselina, frânarea fiind ineficienta la respectiva roată, fie etrierul s-a blocat;
4. Aprinderea în bord a martorului de ABS. Asta denotă defecținui ale senzorului de ABS și se rezolvă la service curâțând contactele sau înlocuindu-le;
5. Pulsația pedalei în timpul frânării;
6. Pedala de frână tare. Acest lucru se întamplă din cauza plăcuțelor de frână excesiv de uzate („lustruite”), a etrierului blocat sau existența unor defecțiuni la servofrâna;
7. Jantele încinse pot anunța că frâna este blocată;
8. Apariția unor trepidații în volan denotă ovalizarea discurilor. În unele cazuri ele pot fi rectificate, dar cea mai eficientă rezolvare este schimbarea lor, și a plăcuțelor de frână.