Malaxa 1C este primul vehicul românesc fabricat la Reșița în anul 1945, imediat după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. La mașină au lucrat și tehnicieni de la IAR Brașov, prima fabrică de avioane din țara noastră.
Presa postbelică a scris despre Malaxa 1C, botezată după numele inginerului Nicolae Malaxa, un cunoscut întreprinzător al perioadei de după cel de-al Doilea Război Mondial.
„Proiectul autoturismului aparține unui grup de ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. și Malaxa din București și IAR din Brașov, conduși de ing. Petre Carp. Mașina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluția constructivă era ‘totul în spate”, motorul formând un tot cu diferențialul și cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg, iar ansamblul cu diferențialul și cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon și acoperiș era lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din față, de deasupra parbrizului și era canalizat prin acoperișul cu pereți dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h. Malaxa oferea un nivel înalt de confort și putea transporta până la șase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din față, sub capotă, unde se afla și roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe șasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km”, relevă presa timpului, citată de auto-bild.ro.
Între 1945 și 1947 au fost produse circa 200 de mașini Malaxa. Datorită condițiilor economice destul de grele existente pe întregul continent și în România, nu s-a putut trece la producția de serie.
După sosirea la putere a sovieticilor, producția a fost oprită și linia de asamblare a fost mutată în Rusia, la Podgorye.