Prima pagină » Auto » Analiză: Piața auto din România, cel mai bun an din ultimul deceniu. Mărcile cele mai căutate de șoferii români

Analiză: Piața auto din România, cel mai bun an din ultimul deceniu. Mărcile cele mai căutate de șoferii români

Analiză: Piața auto din România, cel mai bun an din ultimul deceniu. Mărcile cele mai căutate de șoferii români
Piața mașinilor noi a înregistrat în 2016 al treilea an consecutiv de creștere și a încheiat anul cu cea mai ridicată valoare de după 2010, 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare, conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.

Septembrie a fost cea mai bună lună pentru acest segment, cu peste 12.000 de autoturisme noi înmatriculate, iar februarie luna cea mai slabă, cu numai 5.000 de exemplare înmatriculate, arată studiul privind evoluîia pieței auto realizat de Autovit. Un impact important l-a avut Programul Rabla care, deși a început abia în iunie și s-a încheiat în 20 decembrie 2016, a avut succes și a primit mai multe suplimentări în acest interval impulsionând astfel piața.

Piața mașinilor second-hand din import a avut un an record, în care a avansat cu 18% și s-a apropiat de pragul de 300.000 de unități, nivel de peste trei ori mai mare față de 2011. Cea mai bună lună a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate înmatriculate, iar cea mai slabă a fost ianuarie, cu sub 17.000.

Reînmatriculările (tranzacții cu masini rulate, deja înmatriculate pe plan intern) au înregistrat, la fel ca mașinile noi, al treilea an consecutiv de creștere, avansul fiind de 10% în 2016 față de 2015. Cea mai slabă lună a fost ianuarie, cu 16.000 de mașini reînmatriculate, iar cea mai bună a fost august, cu peste 24.000 de exemplare care și-au schimbat proprietarii.

La repartizarea pe semestre, a doua jumătate de an a fost net mai bună decât prima. În cazul mașinilor noi, al doilea semestru a adus un număr de înmatriculări de aproape 60.000 de exemplare, cu 70% mai mult decât în primul. La categoria mașinilor second-hand din import și la reînmatriculări, diferența dintre cele două semestre a fost de aproape 20%.

Pe autovit.ro, la finalul lui 2016, numărul de dealeri si comercianti auto parteneri era triplu față de momentul decembrie 2012, ajungând de la 450 la peste 1.100. Totodată, numărul de oferte publicate de aceștia a depășit 55% din totalul anunțurilor din site, mai mult decât dublu față de acum patru ani. Un moment important a fost Black Friday, când au fost cumpărate mașini în valoare de 1,7 milioane euro. Cea mai scumpă mașină vândută a fost un Ferrari California în valoare de 138.600 euro, iar cea mai mare reducere a fost de 37.970 euro, pentru un BMW Seria 7.

Din totalul anunțurilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro în 2016, cele mai populare au fost mărcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi și Opel, cu peste 50% dintre anunțurile activate în 2016. Dacia se regășește în top zece mărci scoase la vânzare pe Autovit.ro, completând topul celor mai populare 10 mărci alături de Renault, Peugeot, Ford și Skoda.

 

 

 

Citește și