Unii din liderii pieței auto, precum Volkswagen AG și General Motors, nu „frânează” investițiile, în timp ce Toyota Motor și Ford Motor continuă să implementeze planurile de extindere în China.
Aceste mutări se desfășoară în pofida regresului economic, care a determinat o creștere de doar 3,9% a vânzărilor de autoturisme în intervalul ianuarie – martie, față de 9,2% în anul anterior și sub pragul de 7%, estimat de CAAM (Asociația Producătorilor de Automobile din China), pentru anul în curs.
Producătorii auto străini – care vor prezenta numeroase noutăți în cadrul Salonului Auto de la Shanghai din această săptămână, inclusiv sedanul Taurus de la Ford – nu sunt speriați de scăderea din primul trimestru financiar. Câțiva producători auto se situează în continuare deasupra trendului, cum ar fi Ford, care a înregistrat o creștere a vânzărilor de 9% în T1 2015.
„Este povestea a două lumi, cu producătorii auto locali care lucrează la o capacitate de 60% și societățile internaționale, care au o capacitate de 80 – 85%. Este o diferență majoră”, a declarat James Chao, șeful diviziei din Asia a firmei de cercetare IHS Automotive.
La rândul său, Anthony Lau, directorul de cercetare al firmei TNS Sinotrust din Shanghai, a declarat că piața auto din China va evolua oricum mai bine decât cele din restul lumii. China a însumat peste jumătate din investițiile totale în infrastructuri noi sau vechi în 2014, iar investițiile viitoare ale producătorilor auto vor ajunge la 12,7 miliarde dolari, informează un studiu canadian al pieței auto.
Producătorii auto străini sunt pregătiți să își majoreze capacitatea, a declarat Chao. Unul din ei este Ford, care a cumpărat o fabrică de la Harbin Hafei Automobile, care va adăuga 200.000 de mașini la capacitatea anuală de producție, în 2016, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare.
Luna trecută, Ford a deschis o nouă fabrică în estul Chinei, Hangzhou, care poate produce 250.000 autoturisme în fiecare an. La rândul său, Toyota, care a înregistrat o scădere cu 0,1% a vânzărilor în trimestrul I, va debloca extinderea din China, cheltuind 440 milioane dolari pentru o nouă fabrică și o a treia linie de producție la o uzină din Guangzhou. Aceasta din urmă ar urma să aibă o capacitate de producție anuală de 100.000 de dolari, începând cu 2017.
Volkswagen dorește să aibă în China o producție de 5 milioane vehicule pe an, începând cu 2019, în creștere de la 3,5 milioane unități în 2014. Strategia germanilor face parte dintr-un plan investițional de 22 miliarde euro. Pe de altă parte, economia Chinei ar putea crește cu 7% în acest an și 6,8% în 2016, relevă o analiză Reuters, citată de Business Insider.