Anunțul DACIA după 45 de ani de existență
Producția companiei Dacia se apropie de cinci milioane de automobile, la 45 de ani de când primul autoturism produs sub marca Dacia ieșea de pe liniile de fabricație ale uzinei de la Mioveni, în județul Argeș, în urmă cu 45 de ani, pe 20 august 1968, scrie Agerpres.
Potrivit datelor companiei Dacia, la finalul anului 2012 producția uzinei auto de la Mioveni totaliza 4,585 milioane automobile. Capacitatea de producție este de 350.000 de mașini/an, iar statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile /APIA/ arată că în primul semestru din 2012 au fost produse 63.735 de mașini Dacia Duster, 62.957 Dacia Sandero și 54.227 Dacia Logan.
Cel mai probabil, automobilul cu numărul 5.000.000 va ieși de pe liniile de fabricație la începutul anului 2014.
Dacia a fabricat 1,959 de milioane automobile din gama 1300/1310 și derivatele sale (break, sport), 319.000 de pickup-uri (Dacia ‘Papuc’), 38.000 de autoturisme Nova, 60.000 de SuperNova, 79.000 de Solenza și aproximativ 2,3 milioane de automobile Logan, Sandero și Duster.
Activitatea Uzinei Dacia și a platformei logistice de la Mioveni a generat anul trecut 7,7% din exporturile României. Această performanță clasează Dacia pe primul loc în topul companiilor exportatoare ale țării. În 2012, 93% din producția Uzinei Vehicule Dacia a fost exportată.
De asemenea, aproximativ 70% din producția Uzinei Mecanică și Șasiuri este destinată exportului în uzinele din Grupul Renault. Peste 7,5 milioane metri cubi de piese au fost expediate la export, prin Direcția Logistică Dacia, din 2005 până în prezent.
Dacia, principalul producător de automobile din România, a luat ființă în anul 1966, odată cu crearea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni. După 2 ani, a fost produsă prima Dacia 1100 sub licență Renault 8. În anul 1999, Renault a achiziționat 51% din capitalul societății în urma procesului de privatizare, iar în prezent deține 99,43% din capitalul Dacia. Compania a parcurs un amplu program de modernizare: refacerea instalațiilor industriale, reorganizarea rețelei de furnizori, reconstrucția rețelei comerciale, reorganizarea activităților și formarea angajaților. Acestea s-au concretizat în obținerea a trei standarde de management al calității, dintre care unul în domeniul protecției mediului.
Investițiile totale realizate de Renault la Dacia, de peste 1,6 miliarde euro, au contribuit la poziționarea Dacia ca una dintre cele mai importante companii din economia românească, cu o contribuție semnificativă la produsul intern brut și la exporturile țării.