Anunțul Volkswagen menit să îi liniștească pe clienți
Grupul a identificat numai „devieri ușoare”, la doar 36.000 de automobile, din cele 800.000 investigate, transmite Bloomberg.
Chiar dacă ar putea înregistra „un impact economic minor” din cauza acestei probleme, Volkswagen a precizat că nu mai riscă posibile costuri de până la 2 miliarde de euro.
În urma informației, acțiunile VW au urcat cu 4,8%, la 130 de euro, cel mai mult după 30 noiembrie.
Volkswagen a dezvăluit în noiembrie că a subevaluat nivelul consumului de carborant și al emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor, amplificând criza legată de manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.
Problema emisiilor de dioxid de carbon ar fi putut fi mai costisitoare și mai complicată, pentru că ar fi afectat inclusiv automobilele pe benzină și nici nu are o rezolvare, ceea ce ar fi implicat despăgubirea clienților și a autorităților fiscale.
„Suspiciunea că datele referitoare la consumul de carburant a vehiculelor au fost modificate în mod ilegal nu s-a confirmat”, se arată într-un comunicat al VW.
Grupul, care a alocat până acum 6,7 miliarde de euro pentru rechemarea în service a automobilelor diesel, a înregistrat treptat progrese în tratarea crizei. Producătorul auto se apropie de un acord cu autoritățile de reglementare pentru o soluție ieftină de înlocuire a softurilor care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor, instalate pe 8,5 milione de automobile din Europa.
Volkswagen a anunțat că pentru nouă variante de automobile ale mărcii VW, inclusiv versiuni ale sedanului Jetta, compactul Golf și hatchback-ul Polo, vor fi remăsurate consumul de carburant și nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Aceste modele au o producție anuală de circa 36.000 de automobile, iar datele vor fi disponibile până la Crăciun.
Totuși, discuțiile cu autoritățile de reglementare din Statele Unite, care investighează motoarele diesel de 3.0 litri instalate pe modele VW, Audi și Porsche, nu s-au încheiat.
Răscumpărarea vehiculelor afectate din SUA, cu motoare diesel mai mici, ar putea costa până la 9,4 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Intelligence. Compania riscă totodată amenzi și numeroase procese.
Scandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel a izbucnit în septembrie, în urma unei investigații a autorităților de mediu din SUA. VW a recunoscut că a instalat softuri ilegale, care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare, pe 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial.