ATAC DUR la Dacia. Constantin Stroe îi răspunde „abonatului la emisiuni economice” Mircea Coșea: „Îl invit să ia ceva detalii despre ce facem la Mioveni”
„M-a deranjat teribil că un domn abonat al diferitelor emisiuni economice, la talk show-uri, domnul Coșea, a făcut o afirmație care este cel puțin lipsită de realism, ca să folosesc un cuvânt mai elegant: că de fapt nu se face prea mare lucru în România la Dacia, că se strâng niște șuruburi și așa mai departe, că se face concepția în altă parte. Îl invit pe domnul Coșea, care se pricepe la toate, să ia ceva detalii despre Centrul de Inginerie Renault Tehnologii România, unde lucrează 3000 de absolvenți cu studii superioare, să înțeleagă dumnealui ce înseamnă concepția unui automobil”, a declarat Constantin Stroe la Gândul LIVE.
„Noi acum, în România, cu marca Dacia, nu facem doar asamblarea unor componente care se produc în altă parte: facem concepție, facem design, facem industrializare, facem comerț. Așa ceva mi s-a părut cel puțin deranjant, dacă nu o lipsă de respect – nu pentru mine, ci pentru marcă. Domnul Coșea ar trebui să știe, și alții care mai au asemenea limbaj, că Dacia acum este cel mai important ambasador economic al României pe glob. Pentru că vindem în 47 de țări produsele noastre, pentru că pe plan intern 130.000 de oameni își găsesc locuri de muncă – urmare a existenței și funcționării Dacia, pentru că Dacia acum înseamnă o istorie și ar trebui să o compare cu celelate sectoare industriale care au dispărut cu desăvârșire”, a mai spus Constantin Stroe.
Într-o intervenție telefonică în direct la Gândul LIVE, Constantin Stroe a vorbit despre secretul privatizării Dacia, în urmă cu 15 ani, dar și despre cum a reușit acest brand să își păstreze independența din punct de vedere politic.
Urmăriți interviul telefonic acordat de Constantin Stroe la Gândul LIVE, în care fostul oficial Dacia vorbește despre conjunctura sălbatică în care s-a realizat privatizarea uzinei, despre ofertele de cumpărare pe care le-a primit de la cei pe care îi numește simplu rechini, despre negocierile dure purtate în urmă cu 15 ani cu diverși decidenți, dar și despre întâlnirea cu cel pe care îl numește „cel mai mare strateg”, Louis Schweitzer.
În 1998, acesta l-a sunat pe Constantin Stroe pentru a opri privatizarea uzinei de la Mioveni, la scurt timp după ce Automobile Dacia semnase cu Hyundai pentru vânzarea acesteia, și, totodată, cel care a readus Renault în România.
Mircea Coșea, economist și eseist, cu activitate universitară, a fost ministru pentru Reformă în perioada 1993 – 1996.