În articolul 2 al Ordonanței este definit vehiculul ca fiind ” mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare”.
Proprietarii de căruțe din România sunt obligați să înregistreze atelajul la Primăria comunei de care aparțin. Iar acum, articolul 4 al Ordonanței spune că: „Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România (nr. și căruțele), precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule…”
Problema a fost sesizată la nivelul ASF, dar nu s-a luat nicio măsură în acest sens. În prezent, potrivit Institutului Național de Statistică, în România se utilizează 720.000 de care și căruțe, scrie Autobild.ro