Audi testează mașini autonome la viteze de până la 305 kilometri pe oră
În cadrul experimentelor realizate de Audi, divizie a grupului Volkswagen, mașinile autonome pot decide singure cea mai bună soluție pentru luarea curbelor, în întrecerea cu șoferii.
„Harta cu care este dotat automobilul autonom conține doar marginile din dreapta și stânga ale pistei. Mașina analizează și stabilește direcția optimă”, a declarat Peter Bergmiller, tehnician al Audi, în timpul testului care a avut loc pe o pistă din Oschersleben, la circa 200 de kilometri de Berlin, cu un vehicul numit Bobby.
Producători auto mari, de la Mercedes-Benz la Tesla Motors, dezvoltă sisteme care să ușureze șofatul vehiculelor, prin capacitatea ca acestea să se parcheze singure și chiar să preia controlul în timpul circulației în trafic.
Audi vrea să arate că mașinile autonome pot să își atingă limitele pe pistele de curse și să convingă astfel autoritățile de reglementare că tehnologia este sigură în lumea reală.
„Dacă autoritățile vor permite introducerea funcțiilor pentru conducere autonomă, primele sisteme de conducere asistată ar putea intra pe piață în câțiva ani”, a spus directorul pentru dezvoltare al Audi, Ulrich Hackenberg, în timpul unei prezentări a tehnologiei.
Miza echipării cu astfel de funcții a vehiculelor este foarte mare, în condițiile în care tehnologia pentru mașinile autonome ar putea deveni o piață de 87 de miliarde de dolari până în 2030, potrivit companiei de cercetări Lux Research din Boston.
Anul trecut, Mercedes-Benz a testat la rândul său un sedan clasa S autonom, pe o distanță de 100 de kilometri, pe drumurile publice din Germania. Brandul, care a devansat anul trecut Audi, devenind al doilea mare furnizor de automobile de lux la nivel mondial, a introdus deja opțiunea Stop&Go Pilot la modele precum sedanul clasa C. Funcția permite automobilului săși adapteze viteza în funcție de cea a vehiculului din fața sa, inclusiv să se oprească complet.
Atât Mercedes, cât și Audi au obținut luna trecută aprobare pentru testarea vehiculelor autonome pe drumurile din California, pentru ca acestea să fie adaptate la autostrăzile cu opt benzi de circulație și sistemul de semaforizare din intersecții.