Auto Bild: Volkswagen atacă Dacia cu un nou brand low-cost de la 6.000 de euro
Grupul german Volkswagen intenționează să copieze succesul Dacia, marca ieftină a Renault, și să lanseze un brand auto cu preț scăzut în al treilea trimestru din 2015, scrie revista germană Auto Bild, fără a cita surse.
Volkswagen vrea să lanseze inițial trei modele diferite, cu prețuri între 6.000 de euro și 8.000 de euro.
Piețele cele mai importante pentru noul brand ieftin al Volkswagen ar fi China, India și Rusia, dar mașinile ar urma să fie vândute și în România, scrie Auto Bild într-un articol intitulat „Volkswagen atacă Dacia: Noul brand low-cost din Wolfsburg”.
Grupul german ar putea produce automobilele în China sau India.
Șeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, în septembrie, la Salonul Auto de la Paris, că grupul analizează variante pentru a intra pe segmentul mașinilor cu preț redus, dar a adăugat că nu s-a luat nicio decizie.
„Dacă Volkswagen ar introduce pe piață un model de 6.000 de euro, atunci ar fi o mașină a poporului, chiar dacă sub un alt nume. Adevărul este, însă, că am mai auzit asta. În octombrie 2006, Auto Bild a scris despre planurile Volkswagen de a construi o nouă mașină de mici dimensiuni. Surse din grup au declarat atunci că prețul de vânzare pentru acea mașină urma să fie de 5.000-6.000 de euro. Aceasta a fost lansată mai târziu ca modelul Up, care acum costă cel puțin 9.975 de euro”, potrivit revistei germane.
Înmatriculările Renault și Dacia în Germania au scăzut cu 5,3% în primele nouă luni ale anului, la 113.785 unități, în timp ce piața a avut un declin de 1,8%, la 2,36 milioane de unități, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Cota de piață a Renault-Dacia a fost de 4,8% în primele nouă luni.
Volkswagen este lider autoritar al pieței germane în primele nouă luni, cu 514.986 unități și cotă de piață de 21,8%.