Automobilul Tesla S a zdrobit, la propriu, testele de siguranță

Publicat: 21 08. 2013, 18:16
Actualizat: 02 02. 2019, 01:51

Automobilul electric de lux Model S al companiei americane Tesla a zdrobit la propriu testele de siguranță la care a fost supus de către autoritatea de profil din SUA, obținând punctajul maxim, în timp ce presa care ar fi trebuit să măsoare rezistența acoperișului s-a defectat.

Model S a obținut un scor general maxim de cinci stele și un punctaj similar la toate subcategoriile, potrivit unui articol apărut în Bloomberg Businessweek.

„Dintre toate vehiculele testate, respectiv toate modelele aprobate pentru vânzare în Statele Unite, Model S a stabilit un nou record, cu cea mai mică probabilitate de rănire a ocupanților”, se arată într-un comunicat al Tesla.

Mai mult decât atât, Tesla a pus în dificultate echipamentele și întregul proces de testare.

Astfel, în timpul testului de rezistență la presare a acoperișului, echipamentul s-a defectat. Potrivit companiei, testul arată că Model S „ar rezista fără să se deformeze dacă deasupra lui ar fi puse cel puțin alte patru vehicule Model S încărcate la capacitate maximă”.

„Comunicatul de presă al Testa este tipic pentru Elon Musk (fondator și CEO al Tesla Motors – n.r.). Are flerul unui showman, multă bravadă, amestecată cu un pic de fizică”, comentează Ashlee Vance, autorul articolului din Businessweek.

În urma comunicatului Tesla, pe Tweeter au apărut și comentarii ironice la adresa companiei.

„Numărul incilor nu a putut fi măsurat, din cauza forțelor mentale ale lui Musk care au stricat echipamentul de testare”, a postat pe Tweeter Dan Frommer, specializat în domeniul tehnologiei.

Există totuși și un element serios în toate acestea, potrivit lui Vance, și anume faptul că Tesla a apărut din nimic, acum zece ani, și s-a impus în stil mare în Detroit.

Automobilul Model S este scump, iar Tesla mai are până să dovedească faptul că poate fi o companie profitabilă pe termen lung. Automobilul a obținut însă cel mai mare scor la testele pentru siguranță, precum și premii prestigioase în industria de profil.

Musk a explicat în comunicat și unele dintre motivele pentru care mașina este atât de sigură. Unul este că nu are un motor voluminos sub capotă, plin de carburant. În schimb, în partea din față este portbagajul care atenuează eventualele șocuri, iar motorul electric este montat în partea din spate.

Șeful companiei a mai arătat că Model S s-a comportat substanțial mai bine și la testul de rostogolire, toate celelalte vehicule de top având performanțe cu 50% mai slabe.

În timpul testelor efectuate la facilitate independentă, Model S nu s-a răsturnat prin metodele obișnuite și a fost nevoie de mijloace speciale pentru a provoca rostogolirea. Motivul este că bateria este montată sub podea, oferind un centru de greutate foarte jos.

Compania nu a precizat care au fost mijloacele speciale prin care a fost răsturnată mașina. Din acest motiv, autorul articolului se întreabă dacă Musk a agățat Model S de una dintre rachetele sale SpaceX.