Deși a intrat mai târziu pe piața de mașini integral electrice (BEV), compania Toyota este pe punctul de a o revoluționa.
Gigantul auto din Japonia lucrează la baterii pentru vehicule electrice de tip solid-state care vor oferi o autonomie de 1.200 km și care se încarcă în 10 minute sau mai puțin, transmite Business Standard.
Bateriile de tip solid-state funcționează ca și celelalte baterii. Primesc energie, o înmagazinează apoi o furnizează dispozitivelor la care sunt conectate. Diferența o fac materialele folosite în construcția lor. Bateriile Li-Ion, utilizate astăzi de Tesla, BYD și alți constructori auto, folosesc o soluție lichidă ca electrolit. Bateriile solid-state folosesc un electrolit solid. De aceea, acestea din urmă au un risc foarte scăzut de incendiu.
Potrivit Financial Times, Toyota este aproape de a produce în serie baterii solid-state la fel de repede cum produce baterii Li-Ion. Producția ar urma să înceapă în 2027 sau 2028.
Compania a anunțat recent că a ajuns la o descoperire care poate reduce la jumătate costul și dimensiunile acestor baterii. Vehiculele echipate cu astfel de pachete vor avea o autonomie dublă față de cele actuale, ajungând la 1.200 de km. Astăzi, o autonomie de 600 de km este considerată foarte bună pentru un vehicul electric și este oferită pe foarte puține modele de mașini.
Oarecum surprinzător, Toyota va fi ajutată să producă noile baterii de o companie petrolieră, Idemitsu. Știind că se apropie sfârșitul erei combustibililor fosili, Idemitsu investește în cercetarea din domeniul bateriilor solid-state încă din 2001. Toyota face același lucru din 2006.
Alte companii auto care fac progrese în domeniu sunt Nissan, Volkswagen sau Ford.