Beijing Automotive Group urmărește trei producători auto europeni, ca ținte de preluare

Publicat: 24 06. 2013, 17:55
Actualizat: 08 02. 2016, 17:42
Beijing Automotive Group urmărește trei producători auto europeni de dimensiuni medii ca posibile ținte de preluare, pentru dezvoltarea afacerilor internaționale, relatează Bloomberg, fără să menținoneze care ar putea fi aceste companii.

Beijing Automotive Group urmărește trei producători auto europeni de dimensiuni medii ca posibile ținte de preluare, pentru dezvoltarea afacerilor internaționale, relatează Bloomberg, fără să menținoneze care ar putea fi aceste companii.

Președintele noii divizii internaționale a grupului, BAIC International Development, Dong Haiyang, a declarat că băncile de investiții au identificat trei producători auto de dimensiuni medii, cu „imagine bună a brandului” în Europa.

„Dorim că achiziționăm astfel de branduri medii în Europa, în timp ce economia are probleme, astfel încât să le folosim unitățile de producție ca bază de extindere în regiune”, a arătat Dong într-o conferință de presă.

Beijing Auto construiește vehicule în China în colaborare cu Daimler și Hyundai Motor. Producătorul auto chinez intenționează să obțină în străinătate un profit de 2,5 miliarde de yuani (408 milioane dolari), cu o țintă de vânzări de 400.000 de unități, până în 2020.

Compania intenționează ca până în 2025 să ajungă de fabrice vehicule „de clasă mondială”. Beijing Auto l-a angajat un designer al Ferrari, Leonardo Fioravanti, pentru a crește atractivitatea brandului.

Sedanul Senova al Beijing Auto a fost dezvoltat folosind tehnologie cumpărată de la Saab în 2009.

„Vom face tot posibilul să explorăm piețele externe. Înființarea diviziei internaționale ne aduce în fața unui nou prag istoric”, a declarat președintele Beijing Auto, Xu Heyi.

BAIC International Development va fi însărcinată cu achizițiile străine și investiții, precum și cu creșterea vânzărilor de vehicule și componente pe piețele externe.

Beijing Auto se alătură astfel SAIC Motor și Great Wall Motor în căutarea unor noi piețe, odată cu intensificarea concurenței în China.

SAIC deține MG Motor din Marea Britanie, care asamblează mașini în Longbridge, Anglia. Great Wall Motor a inaugurat o fabrică în Bulgaria în februarie 2012.

Beijing Auto vrea să se listeze în acest an la bursa din Hong Kong, pentru susținerea strategiei de creștere a vânzărilor cu peste 70% până în 2015, de la o țintă de 2,1 milioane de vehicule în acest an.