Bentley analizează lansarea unei game de mașini blindate destinate piețelor emergente
Producătorul britanic de automobile de lux Bentley analizează lansarea unei game de mașini blindate, destinate clienților din America Latină, Orientul Mijlociu și Rusia, care vor să călătorească fără frica de gloanțe, relatează publicația The Guardian.
Reprezentanții Bentley se gândesc la mijloacele de a intra pe o piață în dezvoltare, cea a vehiculelor sigure, pe piețele emergente unde riscul răpirilor și asasinatelor este constant.
Directorul financiar Jan-Henrik Lafrentz a declarat că există cerere pentru astfel de automobile în special în America Latină.
„Ne dezvoltăm pe tot mai multe piețe din regiune. Pentru aceste piețe, securitatea reprezintă o problemă. Analizăm dacă este cazul să producem mașini blindate”, a arătat Lafrentz.
El a adăugat că există cerere pentru astfel de mașini în Rusia și Orientul Mijlociu.
Peste opt din zece automobile Bentley sunt vândute unor clienți din afara Marii Britanii.
Bentley nu produce vehicule blindate la fabrica sa din Crewe, Marea Britanie, iar reprezentanții acesteia au refuzat să precizeze dacă au fost fabricate în trecut, deși au existat informații că prințul Charles folosește o astfel de versiune a modelului Turbo R.
Jaguar Land Rover, un alt producător britanic de automobile de lux, comercializează versiuni blindate ale ambelor sale branduri.
Bentley, deținută de Volkswagen, a vândut sub 4.000 de vehicule în primul semestru, în creștere cu 32% față de aceeași perioadă a anului trecut. În Statele Unite, vânzările au urcat cu 25%, iar în China cu 55%.
Lafrentz a arătat că Bentley urmărește creșterea de peste două ori a vânzărilor de mașini, la 15.000 de unități până în 2015, susținute de concepte noi, precum Bentley SUV, prezentat ca prototip în acest an la salonul auto de la Geneva.