Grupul german va mări capacitatea de producție a fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud, cu 50% până în 2016, la 450.000 de mașini, a anunțat directorul general al BMW, Norbert Reithofer. În gama de vehicule produse la această uzină va fi inclus și modelul SUV X7, care va fi comercializat la nivel global.
„Extinderea fabricii Spartanburg marchează un nou moment de referință în istoria grupului BMW, care scoate în evidență angajamentul puternic al grupului în SUA”, afirmă Reithofer într-un comunicat.
BMW, Audi și Mercedes-Benz cresc producția și intenționează să atingă în acest an noi recorduri de vânzări, pentru a patra oară consecutiv, datorită cererii de pe piețele auto din China și SUA, cele mai mari din lume.
Mercedes, divizie a grupului german Daimler, va investi la rândul său 1 miliard de euro pentru dublarea capacității unei fabrici din Beijing, unde intenționează să producă anual 200.000 de automobile, din 2015.
„Este justificat pentru producătorii germani de vehicule de lux să suplimenteze capacitatea de producție pe piețe ca America de Nord și China. Utilizarea fabricii Spartanburg este deja foarte ridicată, iar cererea de SUV-uri continuă să crească mai rapid decât restul pieței”, a arătat Sascha Gommel, analist la Commerzban în Frankfurt.
Spartanburg este singura fabrică a BMW în America de Nord și face parte dintr-o rețea de 28 de unități de producție ale grupului german, în 13 țări.
Fabrica din Statele Unite produce toată gama de SUV-uri X3, X5 și X6 și este unul dintre cei mai mari exportatori auto din Statele Unite.
Reithofer s-a aflat în Carolina de Sud pentru a marca lansarea producției SUV-ului X4.
În prezent, cea mai mare fabrică a BMW este cea din Dingolfing, lângă Munchen, unde sunt produse modelele Serie 3,5,6 și 7, alături de sedan-urile M5 și M6. Anul trecut, la această uzină au fost fabricate 342.000 de automobile.
Mercedes, al treilea mare producător de mașini de lux după BMW și Audi, fabrică SUV-uri la o fabrică din Tuscaloosa, Alabama, unde în iunie va intra în producție sedanul C-Class. Mercedes a suplimentat schimburile de lucru la această uzină, precum și la fabrici din Germania și Ungaria, pentru a ține pasul cu cererea de SUV-uri și modele compact.
Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, a declarat în această lună că grupul ar putea construi o nouă fabrică în America de Nord pentru a suplimenta capacitatea. Daimler va introduce 30 de modele noi până la sfârșitul acestui deceniu.
Audi, divizie a Volkswagen, nu produce încă vehicule în America de Nord, dar construiește o fabrică de 1,3 miliarde de dolari la San Jose Chiapa, în Mexic, unde din 2016 va produce SUV-ul Q5. VW a anunțat că construi o nouă fabrică și în China, urmând să stabilească locul unde va fi amplasată.